כיום מספר הרכבים הפרטיים בישראל שעל הכביש מראה כי כמעט לכל בית אב ישנו לפחות רכב אחד לשימוש המשפחה. מדובר אמנם ברכישת נכס שערכו הוא מבין ההוצאות הגדולות ביותר שתעשה המשפחה, אולם כיום אפשר לומר כי משקי בית רבים נעזרים במקורות שונים כדי לכלכל לעצמם רכבים כפי הצורך. חברות הליסינג המובילות כיום מספקות אפשרויות מימון לצד ההלוואות הבנקאיות ואמצעי המימון החיצוניים – כמקור ישיר במימון הרכבים ובצמצום ריביות הקישור בין המתווכים השונים.

הלוואה למימון רכב
מה שפעם...ומה שהיום
לפני מספר שנים וארגונים שהיו מעוניינים בחכירת רכבים היו פונות לחברת ליסינג כדי לממש הטבות לעובדים, כשהשלב הזה החליף את התפישה כי רכב אמור להיות נכס לחברה. חברות אלו הבינו כי אחזקת הרכב הוא עסק כלכלי פחות משום שהוא מחייב הוצאות לא מעטות במשך תקופת אחזקת הרכב ואף קושי במכירתו לאחר ירידת הערך שלו. כיום, תחום הליסינג מאפשר גם ליסינג לפרטיים, על מנת שגם אלו יהיו יכולים להשתלט על ההוצאות הכספיות ועל מימון רכב פרטי – ושלא בבת אחת.
הלוגיקה שמאחורי הליסינג
מלבד חלוקת התשלומים הנוחה בליסינג, רצוי לקחת את עניין ירידת הערך של רכבים חדשים. רכב חדש לגמרי יאבד בשנה הראשונה שלו על הכביש כ – 12%-15% משווי הרכב. כך, ממילא רוכשי רכבים קופצים על מציאות מסוג אלו, ורוכשים רכב חדש כמעט לגמרי ואולי אפילו מבלי שהדגם הספיק להשתנות במחיר מציאה. בליסינג מימוני השוכר לא סופג את ירידת הערך של הרכב היות ואיננו בעליו ולא צריך למכור את הרכב לאחר מכן, אלא אם הוא רוכש אותו לאחר תום החוזה.
שוק המכוניות המשומשות
רכבי חברה – כתמיד אמורים לקבל הנחה, בסדר גודל של בין חמישה לעשרה אחוזים ממחיר מחירון. למעשה, מי שרוכש מחברת הליסינג רכב משומש זוכה להנחה זו – ולא בגלל מצב מכאני או גורם אחר, אלא באופן סובייקטיבי וגורף. הרכבים שהיו מתוחזקים באופן שוטף על ידי מוסכים ותחת אחריות יצרן, נמכרים כעת לרוכשים פרטיים במחיר מוזל יותר ואף מקבלים מחברת הליסינג אחריות נוספת על מנוע ועל גיר לשנה או שנתיים בדרך כלל.