בשנים האחרונות מנסים יבואני הרכב השונים בישראל לשווק בצורה טובה ואיכותית יותר את הגרסאות הידניות של הדגמים המוצלחים. מכוניות שונות המשווקות עם תיבת הילוכים ידנית מתומחרות במחירים זולים בכמעט עשרה אחוזים מהגרסאות האוטומטיות המשווקות בישראל. הישראלים כפי שעולה מנתוני המכירות, מעדיפים את הנוחות בנהיגה יותר מאשר הוזלה במחירי הרכב מכיוון שאחוז המכירות של הגרסאות הידניות בישראל הוא נמוך מאוד.

הקורולה מצליחה מאוד בישראל - אך רק מספרים מעטים לגרסה הידנית
דגמים ידניים לא מצליחים בישראל
יבואני הרכב השונים מדווחים על כך שדגמים ידניים רבים אינם מצליחים להימכר ועל כן יבואני הרכב נשארים עם מלאי רכבים שאינו נמכר. דגמים המשווקים עם גרסה ידנית בישראל הם
פיג'ו 2008 אשר מתומחרת בפחות מ 100 אלף שקלים בגרסתה הידנית,
סוזוקי קרוסאובר אשר הצליחה להתברג לעשרת המכוניות הנמכרות בישראל גם כן משווקת עם גרסה ידנית אך הקהל הישראלי אינו רוכש את גרסה זו.
תיבות ידניות למכוניות קטנות
מכוניות בעלות תיבות הילוכים ידניות הנמכרות בישראל הן בדרך כלל מקטגוריית המכוניות הקטנות כמו סוזוקי אלטו, יונדאי i10 ואחרות אשר נמכרות במחירים זולים במיוחד. הישראלים עושים שימוש במכוניות אלו כרכב שני או כרכב בסיסי מאוד לצעירים בישראל. רכבים גדולים יותר מקטגוריית המשפחתיות או הפנאי נמכרים בדרך כלל בגרסאות אוטומטיות ומעט מאוד ישראלים רוכשים את הדגמים הללו עם תיבות הילוכים ידניות.

המכוניות הקטנות נמכרות יותר בגרסה ידנית
אחוזים בודדים לגרסאות ידניות
על מנת להמחיש את חוסר ההיענות של הישראלים ברכישת רכב ידני ניתן לראות את נתוני המכירות של טויוטה קורולה השנה. הדגם שמוביל את הדגמים בישראל מבחינת מסירות נעצר על 9,360 יחידות מתחילת השנה אשר מתוכם רק 23 יחידות משווקות עם גרסאות ידניות בלבד.