באיחור אופנתי של כשנה וחצי מעדכן משרד התחבורה את דרגות הרישוי השונות של הקטנועים והאופנועים בישראל ומתאים אותן לדרגות הרישוי הנהוגות באירופה. החל ממחר ייכנסו לתוקפן התקנות החדשות של משרד התחבורה ורוכבים רבים כבר אינם יכולים לחכות לכניסתן לתוקף של תקנות אלה. כחלק מדרגות הרישוי החדשות רוכבי הדו גלגלי בישראל בדרגת A1 יוכלו לרכב על כלים בעלי הספק של 47.5 כוחות סוס במקום 33 כוחות סוס שהיו בתוקף עד היום. 
עדכון מבורך של משרד התחבורה
עדכון מבורך של משרד התחבורה
קטגורית רישוי חדשה בישראל
הבעיה של דרגות הרישוי השונות בענף הדו גלגלי בישראל נוצרה כתוצאה מרפורמה שערך האיחוד האירופי בענף הדו גלגלי. האיחוד האירופי שינה את קטגוריות הרישוי באירופה וגם את השם של כל קטגוריה. כך למשל, קטגורית הרישוי A2 שבישראל מגבילה את הרוכב לכלי בעל מנוע של 125 סמ"ק מאפשר לאותו הרוכב באירופה לרכב על אופנו כבד של עד 500 סמ"ק. 
 
אי סדר לעומת התקינה האירופאית
החלפת דרגות הרישוי של הכלים הדו גלגליים בישראל תביא לשוק המקומי שלנו גם כלים חדשים שטרם נראו בישראל בגלל שעד כה כלים אלה היו לא רלוונטיים. רוכבים רבים וגם בכירים במשרד התחבורה מבטיחים שזוהי בשורה צרכנית טובה מאוד לרוכבים וזו יכולה להחיות את שוק הדו גלגלי בישראל. 
השינוי יכול לשנות את עתיד ענף הדו גלגלי בישראל
השינוי יכול לשנות את עתיד ענף הדו גלגלי בישראל
קושי רב לענף הדו גלגלי בישראל
שוק הדו גלגלי בישראל סובל כבר שנים ארוכות מנתוני מסירות נמוכים ובעיות שונות שפוגעות ביבואני הדו גלגלי בישראל. חלק מהבעיות כוללות את מחירי הביטוח הגבוהים של הכלים הדו גלגליים בישראל בשנים האחרונות ואת תשתית הכבישים שבהרבה מקרים מסכנות מאוד את הרוכבים בישראל. אולי הפתח של שינוי התקנות יעניק מעט שיפור למצב הענף בישראל. 
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר