תעשיית הרכב העולמית מביאה דגמי מכוניות רבים מאוד אשר יוצאים מפסי הייצור של מפעלי היצרניות. בניית מכונית אינה משימה פשוטה דורשת לא מעט משאבים. במקרים רבים יצרניות רכב משתפות פעולה ומייצרות מכוניות זהות לחלוטין מבחינת המפרט הטכני, הפלטפורמה וכלל המרכיבים אך העיצוב החיצוני או סמל החברה הוא שונה. מערכת אוטו1 מביאה לכם את דגמי המכוניות שזכו לקבל תחפושת מבחינה חיצונית אך למעשה אם נוריד את התחפושת נראה דמיון מפליא

האייגו ואחיותיה דומות במיוחד
מכוניות המיני הזהות
למען האמת זו תחפושת לא כל כך מוצלחת כי רואים בבירור למי הדגם דומה. שיתוף הפעולה של יצרניותה רכב פיג'ו, סיטרואן וטוויטה הביא לעולם דגמי מכוניות מיני מוצלחות כמו טויוטה אייגו,
פיג'ו 107 וסיטרואן C1. בעוד שהמפרט הטכני ומבחר המנועים הוא דומה לחלוטין ניתן לראות תחפושת שונה לכל אחד מהדגמים. כפי שכבר ראיתם בוודאי בשנים האחרונות, התחפושות של החברות השונות לא היו מוצלחות יותר מדי והיה ניתן להבחין בדמיון בין הדגמים. הדור החדש של מכוניות אלה כבר מביא עיצובים חדשים שאינם דומים זה לזה.
משפחתיות קטנות לפיז'ו וסיטרואן
שיתוף עולה נוסף בין היצרניות הצרפתיות הביא את
סיטרואן C אליזה ופיז'ו 301 לעולם לפני יותר משנה. הדגם המוצלח של החברות הוא למעשה זהה לחלוטין ומכוניות אלה חולקות את הפלטפורמה של הרכב ואת המפרט הטכני הכולל. התחפושת מעט שונה מבין הדגמים אך עדיין ניתן לראות דמיון.

סקודה ראפיד עם תחפושת מוצלחת יותר מאחותה התאומה
סיאט וסקודה עם תחפושת
המשפחתיות סדאן הקטנות של קונצרן פולקסווגן, סיאט טולדו ו
סקודה ראפיד הן מכוניות תאומות אשר נבנו על אותה הפלטפורמה וחולקות מנועים זהים. התחפשות של הדגמים הללו הן שונות ומוצלחות מאוד. לדעתנו, סקודה ראפיד מביאה עיצוב מעט טוב ומוצלח יותר מאחותה הספרדייה.