עולם הליסינג אמנם החל לפרוח בשנים האחרונות בארץ ונראה כאילו הוא נשתל פה בפורמט "חו"ל" רק מעכשיו לעכשיו, אולם ה"המצאה" הזו קיימת כבר עשרות שנים בארץ. העניין דומה אמנם להשכרת רכב, אולם שונה רבות במהותו. אם לפני שנים הליסינג נקרא "שכר מכר", היום אנחנו משתמשים במונח הלועזי שמשמעותו היא מימון לרכב. עצם, חברות ליסינג מציעות פתרונות שונים למימון רכבים, כדי להקל מצד אחד על הלקוח שמעוניין להשתמש ברכב ועדיין איננו בשל לרכוש רכב בעצמו משום סכומי העתק, ומצד שני חברת הליסינג משכירה או מחכירה את הרכב ולאחר מכן גם מוכרת אותו.

ליסינג פרטי - זה כדאי!
ליסינג פרטי להמונים
מי שפוקח את העיניים ומסתכל סביב, מוצא אנשים טובים באמצע הדרך נוהגים במכוניות ליסינג. זה לא תמיד אומר שהם חוכרים מחברת ליסינג באמצעות ליסינג תפעולי, אלא יכול להיות שהם דווקא משתמשים בשירות ליסינג מימוני, כלומר – הרכב נמצא ברשותם אמנם אולם לא בבעלותם, והם דואגים לכל מה שכרוך בהוצאות שלו – ביטוח, רישוי, טסט וכן הלאה. בשורה התחתונה, כשמעמידים בעל מכונית פרטית מול עסקת ליסינג מימוני, ההוצאות אותן הוצאות, אבל על הרכב – לא משלמים אותו הדבר.
מאיפה לקחת את ההלוואה?
רכישה של רכב חדש מלווה במספר חישובים והתלבטויות. ראשית, האם תוכלו לעמוד בתשלום חד פעמי גדול של מחיר רכב חדש מסוכנות, או שכדאי לחלק זאת לתשלומים באמצעות הליסינג הפרטי? האם כדאי לקחת הלוואה מקרובים, מהבנק, מחברות חיצוניות של מימון לרכב או מחברת הליסינג עצמה? קשה למצוא פתרון לפני שמקבלים לפחות הצעה אחת מכל גורם.
ירידת ערך הרכב
למעשה, בליסינג פרטי הרכב נמצא עדיין בבעלות חברת הליסינג, אפילו שהשוכר משלם על הרכב, אלא עד תום החוזה. בשלב זה תהיה לו אפשרות לרכוש את הרכב בתוספת אחוז מסוים. מבחינת השוכר, הוא יכול לרכוש רכב שאחוז ירידת הערך שלו כבר נספג בחלקו אצל חברת הליסינג.