בבית פיאג'ו יצרנית הוספה המפורסמת מבטיחים צריכת דלק נמוכה במיוחד עם מנוע ה-125 סמ"ק בהספק של 11.5 כ"ס . ה-946 עושה שימוש ביחידת המנוע V3 – סדרת מנועים חדשה של פיאג'ו. מדובר במכלול מאוד פשוט, קירור אויר והזרקת דלק שאמורים לספק תצרוכת דלק של כ-55 ק"מ לליטר בתנאי שנוהגים במהירות קבועה של 50 קמ"ש או תצרוכת של 40 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת. למרות המכלולים הפשוטים ונתוני הכוח הדלים, ה-946 תצוייד ב-ABS  ובבקרת אחיזה.
העיצוב נשאר נאמן למקור
העיצוב נשאר נאמן למקור

עיצוב רטרו נאמן למקור
ה-946 נולד במקור בגלל מחווה ליום ההולדת ה-60 של הוספה המיתולוגית. מדובר בעצם במהדורה ביצור מוגבל ובהרכבה ידנית לחלוטין וסביר להניח שתהפוך לפריט אספנות מבוקש. העיצוב נאמן למקור ואכן העיצוב הוא מאוד בסיסי, מינימלי ונכון. שמירה על הקווים המעוגלים והפינות המעודנות יחד עם פתחי האוורור מעל הגלגל האחורי.
קטנועי הוספה מרשימים בעיצוב אף שהוא לא כל כך מחדש
קטנועי הוספה מרשימים בעיצוב אף שהוא לא כל כך מחדש

רטרו בשילוב של חדשנות
ה-946 מצוייד במחשב ניהול מנוע חדיש בשילוב של בקרת משקל להרכבת נוסע נוסף או משקל כבד יחסית. ה-946 מציג שימוש באלומיניום, תאורת LED ולוח שעונים דיגיטלי עם מעט מאוד נתונים ושמירה על המקורות עם מידות מאוד קטנות של התצוגה. לצערנו לא חשבו על תא מטען סביר מתחת למושב כדי לא לפגוע ביחודיות של העיצוב. דרך אגב, טיפול תצטרכו לעשות אחת ל-10,000 ק"מ.
יוטיוב1
מה עם כבישי ישראל?
עופר אבניר, יבואנית פיאג'ו קיימה אירוע השקה גדול עם המון מוזמנים ואומנים. אין ספק שדגם ההמשך של וספה ראוי לכזה אירוע נוצץ. לצערנו המחיר בישראל עומד על 49,950 ש"ח (לדגם במהדורה המוגבלת ביצור ידני).קשה לנו לנחש אם תיהיה הצלחה סביב הדגם בארץ, באותו המחיר אפשר לרכוש קטנועים הרבה יותר רציניים ואכן מדובר במוצר ייחודי עבור קהל המעריצים של וספה.
מאמרים נוספים אודות קטנועי פיאג'ו:
פיאגו אקסאבו בישראל,
פיאגו MP3 Yourban 125 סקירה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר