לשמחתכם הרבה, חברות הביטוח יודעות לחשב את רמת הסיכון . בחברת הביטוח יושב ה'אקטואר' והוא אחראי על ניהול הסיכונים עבור חברת הביטוח, הוא בעצם המילה האחרונה לגבי גובה הפרמייה שאותה נשלם. במצבים מסויימים החישוב יכול לתת תוצאה שתחסוך לנו כסף אם מדובר ב"רכב שני".כמו שאתם רואים ניהול הסיכונים עובד לפעמים לטובתינו וכדאי לדעת את הדברים האלה.
סיכונים בביטוח הרכב
איך חברות הביטוח קובעות את רמת הסיכון?
חברת הביטוח עובדת תחת שתי פרמטרים עיקריים, סיכוי ונזק. במקרה של פגיעה ברכב המבוטח ב
ביטוח מקיף, אין הבדל בין הרכב השני לראשון. הפיצוי זהה בשתי המקרים ותואם לערך הנזק או במקרה של אובדן להלכה – שווי הרכב.ביטוח צד ג' מופעל אך ורק במקרה תאונה וביטוח מקיף יכול לפעול בהמון מקרים . ככל שהרכב מבלה יותר זמן על הכבישים, כך גדל הסיכוי שלו להיות מעורב בתאונה- הרכב הראשון בסיכון גבוה יותר מהרכב השני.
איך אדע אם אני יכול לקבל את ההנחה על הפרמיה?
בפועל,
חברת הביטוח רכב יודעת שבמקרה שהרכב השני הוא של המשפחה והרכב הראשון והעיקרי הוא "רכב חברה", רוב הנסיעות מבוצעות ברכב הראשון והעיקרי והסיבות לכך ידועות לכולנו. גם בסופי שבוע שיוצאים לטייל או לבקר משפחה הנסיעות מתבצעות ברכב הראשון (רכב חברה). בכל מקרה שבו תנאים אלו משתנים, יש להודיע באופן מיידי לחברת הביטוח(!).
ביטוח לרכב שני בבית
האם ישנם איסורים או הגבלות ברכב השני?
רשאים לנהוג על הרכב השני יחיד או זוג שהם בני משפחה או חולקים כתובת. עליהם להיות מעל גיל 24 עם ותק רשיון של מעל שנה. בנוסף, עליהם להמציא אישור איעדר תביעות בשנתיים האחרונות ולא יותר מאחת בשלוש שנים האחרונות. שווי הרכב השני חייב להיות בטווח של בין 10,000 ל 400,000 ש"ח. הכללים ברורים והוגנים למדי כך שבאמת קל לשמור עליהם ולחסוך כסף.