בשבוע הבא הכנסת תחזור מפגרת הקיץ שלה ועל סדר היום של החברים בה ושרי הממשלה יתקיימו דיונים על הסדרת שוק הרכב בישראל. הדיונים יתקיימו כמובן בנוכחות שר התחבורה ישראל כץ שהבטיח כבר לפני כשנה על הוזלה משמעותית של ענף הרכב והקלות כאלה ואחרות לצרכנים בישראל. לפני כשנתיים ועדת זליכה הייתה ממונה על בחינת השוק והוחלטו בה על מספר צעדים שיעזרו לצרכנים בארץ.

האם נהיה מרוצים גם ממחירי המכוניות בישראל
מס רכישה מהגבוהים בעולם
חלק מן הנושאים שיתדיינו בוועדות השונות הוא על מס הקנייה הגבוה על מכוניות בישראל. כיום על כל
מכונית חדשה הצרכנים נאלצים לשלם 83 אחוזי מס רכישה, אחוז זה הוא מהגבוהים הקיימים בעולם ועם עלות כזו יהיה קשה מאוד לשר התחבורה באמת להילחם בהוזלה משמעותית של המכוניות בישראל. מן הצד השני בעניין זה יש את בכירי האוצר שיתנגדו בכל תוקף להורדה של מס הקנייה.
הסדרה גם בעניין חברות הליסינג
נושא נוסף שייבחן בקרוב הוא מכירת רכבים על ידי חברות ה
ליסינג בישראל. חברת ליסינג המעוניינת למכור רכב רוכשת בעצמה את הרכב במחיר זול בצורה משמעותית מהמחיר שהצרכן הפרטי היה רוכש מהיבואן. כשל שוק זה גורם לחברות הליסינג להרוויח בצורה גבוה מאוד ממכירות רכב לצרכנים אך אינה מוזילה בצורה משמעותית את המחיר עבורנו הצרכנים.

שוק הרכב הישראלי הוא יקר
האם באמת תהיה הוזלה בשוק?
שוק הרכב הישראלי הוא שוק משגשג עם מספרי מסירות רכבים מרשימות ביחס לגודל האוכלוסייה שלנו, כך שעל אף המחירים הגבוהים והתלונות על יוקר המחייה בישראל עדיין רבים מצליחים להגיע לרכב חדש ומייצרים עבודה טובה ויעילה ליבואנים. לפני מספר חודשים קרא שר התחבורה ישראל כץ להחרים את היבואנים ולא לקנות מכוניות חדשות למשך תקופה מסוימת על מנת להביא לירידת מחירים משמעותית.