תאונות הדרכים הם חלק מעולם הרכב ולצערנו עוד לא נמצאו הדרכים כדי להביא לירידה משמעותית של מספר הנפגעים מתאונות אלה. שיפורים באיכות הכבישים וסלילתם עם חומרים איכותיים יותר ובעלי בלאי נמוך מצליחים לשמור על כלי הרכב עם יציבות גדולה ובטיחות גבוהה. אבל מה בנוגע לקטנועים ואופנועים, האם התשתיות של הכבישים מתאימות ומאפשרות רכיבה בטוחה עבור אלה? לצערנו הרב התשובה היא שלילית. 

כבישים מסוכנים לרוכבי דו גלגלי
כבישים מסוכנים לרוכבי דו גלגלי
סכנה לרוכבים בכביש
בראש בראשונה יש תפיסה בישראל שכל רוכב על כלי רכב דו גלגלי הוא מסכן את עצמו ואת הסובבים לו. הדימוי הזה הוא לא נכון וכמובן מוטעה ומטעה, רוכבי הכלים הדו גלגליים מעוניינים להגיע בזריזות ובקלות לכל מקום כפי שעושים נהגי המכוניות הפרטיות. הבעיה עם כלי רכב דו גלגליים היא רמת הבטיחות שמספק הכלי לרוכב, העובדה שהרוכב הוא חשוף מאוד ונמצא קרוב לקרקע שמה אותו כמטרה מסוכנת מאוד על הכביש. בנוסף לכל האלמנטים האנושיים ברכיבה יש גם מרכיבים של תנאי הדרך. 
 
תשתיות כבישים קשות
תשתיות הכביש צריכות להגדיל את הביטחון של כל הנוסעים בו ולרוכבי האופנועים אין בטחון כזה. מעקות הבטיחות עבור רוכבים רבים היא ממש מלכודת מוות אשר יכולה לפגוע בצורה קטלנית ברוכבים שנתקלים בה. במדינות רבות באירופה יש מגן על מעקה הבטיחות אשר מאפשר הגנה גדולה יותר לרוכבים ועשוי להציל ממוות. 
אופנועים בישראל
אופנועים בישראל
יש לבצע התאמות בכבישים עבור הרוכבים
בנוסף לזה, הצבע שבו משתמשים כדי לצבוע את הנתיבים ואת שולי הכביש צריך להיות מותאם ובטיחותי. בהרבה מקרים, בעיקר כשהכביש רטוב רוכבים מחליקים על הצבע שבו נצבע הכביש ונמצאים בסכנה גדולה שרכבים אחרים ייפגעו בהם. בימים אלה אשר מדברים רבות על איכות הסביבה ופתרונות גודש התנועה  אנשים רבים מעוניינים לעבור לכלים דו גלגליים אך לא עושים זאת מפני שהם חוששים מתשתיות הכבישים.  
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר