יצרניות הרכב רנו וניסאן הציגו בהסוף השבוע את הפלטפורמה החדשה שפיתחו וזו תהיה מרכזית ביותר בעיצוב ובבניית הדגמים החדשים של החברות. הפלטפורמה היא מודולרית ונקראת בשפה המקצועית CMF והיא צפויה להיות בכל הדגמים החדשים של החברות עד שנת 2020. הרעיון המרכזי בפלטפורמה מודולרית היא היכולת ליצור דגמים רבים בעלי אותו המרכב אך עם שינויים קלים בלבד כמו תא נוסעים גדול יותר, מנוע גדול יותר וכו'.

ניסאן מיקרה - בנתיים הפלטפורמה היא של הדגם בלבד
ניסאן מיקרה - בנתיים הפלטפורמה היא של הדגם בלבד
חסכון בעלויות הייצור
הרעיון המרכזי של פיתוח הפלטפורמה החדשה כאמור הוא העניין הכספי, עלויות הפיתוח ועלויות הייצור של דגמים רבים יהיו זולות בהרבה עבור היצרניות. רנו וניסאן לא גילו את הגלגל, יצרניות רכב רבות מבצעות שיתופי פעולה כאלה על מנת לחסוך בעלויות ההרכבה והייצור של הדגמים. סקודה ואודי מבצעות ופולקסווגן מבצעות שיתופי פעולה. וכמובן יש גם את שיתוף הפעולה של רכבי המיני – טויוטה אייגו, פיג'ו 107 וסיטרואן C1 שאלו בעצם אותם הרכבים. 
 
רנו וניסאן בזירה העולמית
רנו וניסאן הן יצרניות רכב בעלות ותק רב ויכולות נהיגה טובות מאוד. לאחרונה התפרסם כי רנו מעוניינת להיכנס בצורה חזקה יותר לשוק הרכב הסיני והיא עושה זאת באמצעות רנו פלואנס שלה. ניסאן מצד שני מפתחת את דגמיה הקיימים ועושה את ההתאמות כדי להגיע למכירות גבוהות יותר בארצות הברית ובאירופה. 
גם טויוטה אייגו עם פלטפורמה משותפת
גם טויוטה אייגו עם פלטפורמה משותפת
יצרניות הרכב המייצרות בעצמן את כל המרכב
בתקופה כזו של חסכון בעלויות בייצור הרכבים השונים ראוי להעריך את יצרניות הרכב השונות שלא מבצעות שיתופי פעולה וממשיכות בייצור והרכבה באופן ייחודי ובלעדי של דגמי החברה. סובארו והונדה היפניות הן בדיוק יצרניות כאלה שהדגמים שלהן מורכבים ומיוצרים במפעלי החברה. 
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר