יחידת אתגר של משטרת ישראל שעוסקת באיתור רכבים גנובים פרסמה השבוע את כמות הרכבים הגנובים לשנת 2012. בסך הכול נגנבו בשנת 2012 21,084 רכבים כש 60 אחוזים הם רכבים פרטיים, 19 אחוזים הם קטנועים ואופנועים וכל השאר הם רכבים מסחריים ומשאיות. כלל הרכבים שנגנבו מציגים ירידה של כ 5 אחוזים ביחס לשנת 2011.
יותר מ 21 אלף רכבים נגנבו ב 2012
מציובישי לאנסר – אלופת הגניבות
בשנים האחרונות הרכבים הנגנבים ביותר היו אלה הנמצאים הרבה על הכביש ולהם הייתה דרישה לחלקי חילוף רבים. גנבי הרכב בדרך כלל מעבירים את הרכב לשטחי הרשות הפלסטינית ובה יש מוקדים מיוחדים של פירוק רכבים. בשנת 2012 הרכב שהיה מועדף על גנבי הרכב בישראל הוא
מיצובישי לאנסר כאשר 807 יחידות של הרכב נגנבו,
מאזדה 3 תופסת את המקום השני עם 711.
כמעט 2000 אופנועים וקטנועים נגנבו
עוד עולה מהנתונים של יחידת אתגר של משטרת ישראל הוא שהדגמים הוותיקים מאזדה 323 ו
סובארו לאונה עדיין יעד של גנבי הרכב עם 600 ו 603 יחידות שנגנבו מדגמים אלה. בענף הדו גלגלי נגנבו 1,890 יחידות של סאן יאנג ו-1,028 יחידות קוואנג יאנג, אלה מספרים גדולים יחסית לשוק הדו גלגלי הקטן של ארצנו וזה מעיד על דרישה גדולה של חלפי חילוף זולים לקטנועים ואופנועים בישראל.
מיצובישי לנסר נגנבת ביותר
ליקויי בטיחות חמורים של רכבים שנגנבו
האזור בו גנבי הרכב פועלים לרוב הוא כמובן מרכז הארץ, עם קצת יותר משליש מכלל גניבות הרכב בישראל, באזור ירושלים גנבו כ-16 אחוזים ובדרום הארץ כ-12 אחוזים ובצפון 4 אחוזים בלבד. הנתון הבעייתי ביותר של הנתונים שעולים מפרסום המשטה הוא שיישנם רכבים רבים שמפורקים ברשות הפלסטינית ולאחר מכן מורכבים על דגמים אחרים ובכך נמצאים עם ליקויי בטיחות חמורים ושונים.