רשות המיסים צפויה לשנות את ההגדרות של שימוש האופנועים בישראל ובכך להוזיל בצורה משמעותית את מחירי האופנועים בארץ. כיום מס הקנייה של קטנועים עומד על 40 אחוזים בלבד ואילו אופנועים עומדים על 72 אחוזי מס קנייה, הסיבה לכך טמונה בהגדרה מוזרה לפיה קטנועים נחשבים ככלי תחבורה בסיסי לעומת אופנועים שההגדרה להם היא שונה. 

שינויים במס הקנייה של אופנועים
שינויים במס הקנייה של אופנועים
שינויים במיסוי בגלל הגדרות הכלים
הבעייתיות של ההגדרה הזו צצה בשנים האחרונות באופן קשה יותר עם הופעתם של קטנועים חזקים המציעים כוחות סוס דומים לאופנועים חזקים בשוק הדו גלגלי ובאותו הזמן עלייה מסוימת בשיווק וייבוא של אופנועים קלים המגיעים בנפח של 125 סמ"ק. לפני מספר שנים שונו התקנות וקבוצות הרישוי של כלי הרכב הדו גלגלי אך כעת נדרשים במשרד התחבורה וברשות המיסים להביא לשינוי נוסף שיגביר את הכדאיות של כלים אלה.
 
מדרגות מס קנייה בהתאם לנפח מנוע
השינוי הצפוי במיסוי הרכבים הדו גלגליים יהיה ככל הנראה ביטול ההפרדה בין אופנועים וקטנועים אך קריטריון המס יעמוד בהתאם לנפח המנוע וכוחות הסוס של האופנוע או הקטנוע. ניתן לומר שזוהי בהחלט הצורה ההוגנת ביותר כלפי הרכבים שכן גם אופנועים קלים יכולים להיות כלי תחבורה בסיסי ואילו הקטנועים הכבדים הם לאו דווקא כאלה. 
מס לפי נפח מנוע וכוחות סוס
מס לפי נפח מנוע וכוחות סוס
שוק הדו גלגלי קטן בישראל
שוק האופנועים והקטנועים בישראל הוא קטן למדי ואינו יכול לסבול עליות במחירים הכלים או עליות במיסים הנלווים על קניית הכלים. אנו זוכרים את המחאה הגדולה של הרוכבים בעקבות עליית מחירי פוליסות הביטוח לפני מספר שנים. משרד התחבורה ורשות המיסים צריכים לחשוב על עתיד ענף הרכב הדו גלגלי בכל החלטה שלהם יידרשו וכמו כן עליהם לדאוג באחריות מסוימת ליבואני הכלים שמעוניינים להמשיך את הצמיחה הקלה של ענף זה. 
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר