הרבה מאוד שינויים עברו על ענף הליסינג בישראל, והרפורמות האחרונות בתחום שנכנסו לתוקף ממש בשנים האחרונות גרמו לשינויים רבים באופן שאנו מסתכלים על תחום הליסינג ובאפון בו אנו מחשבים מתי הוא משתלם לנו מבחינה כלכלית. בישראל ישנם שלושה תחומי ליסינג מרכזיים: ליסינג פרטי, ליסינג לעסקים, ליסינג תפעולי וליסינג מימוני כאשר יש לעשות אבחנה בין התחומים השונים על מנת למדוד את הכדאיות של כל עסקת ליסינג לאור הרפורמות האחרונות.


מה כוללת הרפורמה בתחום הליסינג?
רפורמת הליסינג בישראל מורכבת משני חלקים מרכזיים כאשר כל חלק מתבצע בשלב משלו. החלק הראשון של הרפורמה קשור לרפורמת המיסוי הירוק המעדיפה רכבים קטנים ופחות מזהמים על פני רכבים גדולים ומזהמים, והחלק השני והמשמעותי יותר עבור בעלי הרכבים הוא המיסוי על מחזיקי רכב חברה. אם עד היום מחזיקי רכבי חברה שילמו עבורם 2.04% מס מהמשכורת האישית, הרי שגובה המס עלה ל2.5%.

כיצד משפיעה הרפורמה בפועל?
בראש ובראשונה הרפורמה מעודדת את בעלי העסקים לעשות שימוש במכוניות קטנות וחסכוניות יותר, על ידי הפיכתן של מכוניות ירוקות לכאורה לאטרקטיביות יותר מבחינת מחיר, מה שלעצמו יכול להיות דבר טוב ומבורך. לעומת זאת, העובדים והחברות ישלמו יותר על רכבי הליסינג, מה שהופך את ההטבה החשובה הזאת למעט פחות אטרקטיבית עבור העובדים והמעבידים, למרות שעדיין משתלם להחזיק רכב חברה המקבל טיפול צמוד מחברת הליסינג.

מה ההבדל בין סוגי הליסינג?
ההבדל המרכזי בין ליסינג מימוני לליסינג תפעולי מלבד ההבדל הברור במחיר הוא כמובן תחזוקת הרכב. בעוד שהליסינג המימוני מתפקד כסוג של הלוואה לכל דבר על מנת לרכוש רכב, ליסינג תפעולי מציע בתמורה לתשלום החודשי גם שירותי אחזקה, טיפולים ותפעול לרכב של הלקוח, ומאפשר מעבר נוח יותר לעסקה הבאה בתום תקופת הליסינג. 
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר