מה קורה כשלוקחים שש מכוניות מדגמים משפחתיים מוכרים ומשווים ביניהם? שיטת Euro NCAP (הארגון האירופי הבלתי תלוי) החדשה באה לציין את דרגת הבטיחות בין ששת הדגמים הללו: טויוטה אוונסיס, מאזדה 6, טויוטה IQ סוברו אימפרזה, מיצובישי לנסר וסיטרואן C3 פיקסו. מבחני ריסוק משקפים לא רק את בטיחות הנוסעים והנהג ברכב, אלא בודקים גם בטיחות של הולכי רגל. מבין כל השמות הללו ישנן כוכבות חדשות יחסית במבחן הריסוק שגם בו ישנן שיטות ניקוד חדשות, ביחד עם האבזור החדשני והבטיחותי. אז מי תהיה מצטיינת הסקר? מי תזכה לפחות נקודות ומדוע?

הציון משקף רמת הגנה גבוהה על ילדים
להתחיל מהשורה התחתונה
אין צורך לסיים את הכתבה, כבר כאן אנו יכולים לומר כי ישנם ארבעה דגמים שעוטים את ציון הבטיחות המירבי שאפשרי להעניק – ציון חמשת הכוכבים. הציון משקף רמת הגנה גבוהה על ילדים, מבוגרים ועל הולכי הרגל. החידוש שבציונים בסקר הזה הוא שהם ניתנים גם על מבחני צליפת שוט וכן ציון על קיומה של בקרת יציבות אשר תקנית בכ- 85% מהגרסאות וזמינה בתשלום ב-15% האחרות. בנוסף, קיומו של מגביל מהירות חשמלי שקובע מהירות נמוכה יותר במידה וניתן.

מה קורה כשלוקחים שש מכוניות מדגמים משפחתיים מוכרים ומשווים ביניהם?
ובמקום השני עם שני כוכבים בדירוג
סיטרואן C3 פיקסו האירופית (המיקרו מיניוואן החדש) וסוברו אימפראזה זכו ל- 4 כוכבים במבחני הבטיחות. אם ישנן נקודות שמציינים לחיוב, האי מפראזה זו תהיה ההגנה על הולכי הרגל, ואילו הסיטרואן C3 פיקסו מצוידת במגביל מהירות אלקטרוני.
מי הגנה הכי טוב על צוואר הנוסעים?
רק הטויוטה אוונסיס הגנה על צוואר הנוסעים כשהמכונית מתרסקת באופן צידי על עמוד. מעתה, הציון הוא משוקלל לכל סוגי הנפגעים – הולכי רגל ונוסעים מסוגים שונים בניגוד למבחנים הקודמים. שקלול של הציון יהיה בהתאם לחשיבותו של הניסוי.