שווי השימוש ברכבי ליסינג לשנת 2013 עומד לעלות במסגרתו של חוק ההסדרים, כאשר מכניסים בו את מרכיב הדלק. המהלך הזה נעשה בעקבות אותה התייקרות ידועה לשמצה במרכיב הדלק, ומעריכים כי המהלך יגרוף מליוני שקלים מצדדים שונים בעסקה לקופת האוצר. הממונה על ההכנסות באוצר, ד"ר מיכאל שראל רמז על המהלך העתיד לבוא בעקבות העלאת נושא הטבות הדלק החופשי בקרב מאות אלפי נהגים בישראל – הלוא מקבלי הרכבים הצמודים נוהגים לנצל את אותה הטבת דלק בעידן שבו הדלק מגיע למחירי שיא.

לפי האיתותים הנוכחיים, שוק הליסינג עומד להשתנות בקרוב
התנגדות להעלאת דרגות שווי מס על ליסינג
אם בעבר היו כמה מהלכים שניסו לבלום את העלאת שווי השימוש ברכב אולם בשנת 2009 המהלך שנעשה הכפיל את שווי השימוש באותו רכב ליסינג, הרי שכיום ישנה התנגדות חריפה לשיטת העלאת שווי השימוש ברכב צמוד תוך הכנסתו של מרכיב הדלק. למעשה נוצר אבסורד – הטענה היא שהליסינג מאפשר לאנשים לגור בפריפריה ולעבוד במרכז, ואילו המהלך הזה עלול לגרום לאנשים שלא לחפש פתרונות דיור בפריפריה אלא במרכז העמוס.

כיום ישנה התנגדות חריפה לשיטת העלאת שווי השימוש
לרכוש רכב באופן פרטי
את עסקאות הליסינג ניתן לייצר גם באופן פרטי, כשכיום למעשה הליסינג משתלם לאנשים שרוכשים את הרכב באופן פרטי – בליסינג לפרטיים, ולא שוכר את הרכב באמצעות מקום העבודה. אילו היה שוכר זאת באמצעות ליסינג תפעולי ממקום העבודה, היה משלם יותר מס.
שוק הליסינג עומד להשתנות בקרוב
לפי האיתותים הנוכחיים, שוק הליסינג עומד להשתנות בקרוב, ולהשפיע אחרת גם על היבואנים המורשים של סוכנויות הרכב השונות. לא רק שמחיר הדלק המופקע עומד לעלות, אלא שהליסינג שמנסה להתחרות במחירי המכוניות שמיובאות לארץ עלול להתמודד עם מצב של עליית מס ומחירים אחרים מהמציאות של היום.