המצב האקולוגי הולך ומדרדר, אין זה משנה כמה הפעילים האקולוגיים יתאמצו לשמור על הסביבה, הרי שממילא האויר יהיה מזוהם ממפעלים ושאר תהליכים שקורים בעולם ולא רק בישראל. מסיבה זו, כנראה שהמכוניות החשמליות לא תצלנה את ישראל ואת העולם כולו ממכת זיהום האויר, אולם לפחות תשמורנה על יציבות ולא על החמרה בתנאים. הרפורמה של מכוניות חשמליות עדיין לא העבירו הילוך, וממילא המחירים של המכוניות החדשות בסוכנויות היבואן, עם מנוע בנזין או חשמליות – יקרות מאוד. האם כדאי לרכוש אותן באמצעות ליסינג?

כיום, משתלם יותר לקחת עסקת ליסינג פרטי, מאשר לשכור את הרכב בעסקת ליסינג באמצעות העבודה
כיום, משתלם יותר לקחת עסקת ליסינג פרטי, מאשר לשכור את הרכב בעסקת ליסינג באמצעות העבודה

מה אומרת הרפורמה בשוק הרכב?

ישנה הרפורמה של המיסוי הירוק ברכבים – מה שנוגע למכוניות החשמליות, וישנה הרפורמה שקשורה לעולם הליסינג. השפעות רפורמת המיסוי הירוק בתחום הרכב רבות ועדיין לא מרחיקות לכת כפי שהיו מצפים שיקרה; עדיין ההוזלה במיסוי מכוניות חשמליות אינו מזיז לכמויות הנמוכות של רכבים חשמליים על פני הכבישים. הרפורמה בשוק הליסינג קובעת מיסוי חדש לחכירות – כשכיום המעסיק ירוויח יותר מעסקת ליסינג תפעולי יותר מאשר השוכר עצמו.
ליסינג תפעולי, העובדים חוכרים את הרכב מחברת ההשכרות דרך המעסיק שלהם
ליסינג תפעולי, העובדים חוכרים את הרכב מחברת ההשכרות דרך המעסיק שלהם

המיסוי על ליסינג תפעולי

בליסינג תפעולי, העובדים חוכרים את הרכב מחברת ההשכרות דרך המעסיק שלהם. הוא מחזיק ברכב השכור לאורך תקופה של חודשים ושל שנים, ונשאלת השאלה כמה ישלם כשישנו "מתווך" שכזה. כעת ישנה משמעות רבה יותר לשווי השימוש של הרכב על המס, כשהוא הוכפל כבר בשנת 2009 ומרכיב הדלק הוצמד לכך, ישנה השפעה גם על עסקאות הליסינג. והעניין המרכזי הוא שאת המס משלם העובד ממשכורתו וכבר לא חלק מהברוטו.

הליסינג הפרטי משתלם יותר
כיום, משתלם יותר לקחת עסקת ליסינג פרטי, מאשר לשכור את הרכב בעסקת ליסינג באמצעות העבודה. הרכב אולי צמוד, אבל גם תשלום המס. היה בעבר ניסיון להכניס גם את הדלק לחקיקה כך שישולם עליו מס ביחד עם המס על מכונית הליסינג, אולם חוק זה לא עבר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר