השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר

ליסינג תפעולי לעסקים

או מלא פרטיך ויועצי הרכב שלנו יחזרו אליך
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
נציגנו כאן כדי לעזור לכם
לחץ לשיחת ייעוץ חינם
ליסינג תפעולי לעסקים
ליסינג תפעולי לעסקים
שוק הרכב מאפשר כיום מסלולים שונים לרכישת רכב, אחד המסלולים הנפוצים והמבוקשים ביותר הינו שיטת הליסינג התפעולי, שיטה זו המוגדרת גם כ"חכירה תפעולית", נחשבת למתאימה יותר לקהל הלקוחות העסקיים אשר כולל חברות- קטנות כגדולות, ארגונים ומוסדות שונים. במסגרת עסקת הליסינג התפעולי, נהנה הלקוח מנסיעה ברכב בהתאם להעדפתו ובחירתו למשך תקופה המוגדרת מראש בהתאם להסכם בינו לבין חברת הליסינג, לרוב מדובר בתקופה בת 36 חודשים, במהלכה יידרש הלקוח לשלם סכום חודשי קבוע כמסוכם. לאורך כל תקפת הסכם הליסינג, יהא הרכב נשוא העסקה שייך לחברת הליסינג ורשום על שמה, כאשר כלל ההוצאות הנוגעות לאחזקת הרכב השוטפת, למעט הוצאות הדלק, ולרבות כלל הטיפולים השגרתיים ו/או הטיפולים המיוחדים שידרשו לאורך התקופה, עלויות הביטוחים כנדרש על פי חוק (ביטוח חובה, ביטוח צד ג' וכו), שירותי גרירה ושירותי נהגים, עלויות המבחן והרישוי השנתיות ועוד, יהיו על חשבונה של חברת הליסינג עצמה ואילו הלקוח מצדו ייהנה משימוש בלבד ללא כל התעסקות בנושא התפעול. העובדה כי עסקת הליסינג התפעולי הינה עסקה חוזית פרי הסכמתם של הצדדים מחייבת את הארגון המעוניין להתקשר בעסקה מסוג זה לערוך תהליך מקיף של השוואת מחירים אשר תביא לידי ביטוי את מאפייני הרכב, גובה ההחזרים החודשיים, רשימת השירותים הנכללים במסגרת העסקה ומסופקים על ידי חברת הליסינג וכן את כלל היבטי המיסוי שכן להם משמעויות כלכליות נרחבות ביותר בתפקדם השוטף של עסקים.
 
שיקולים עסקיים בבחירת עסקה לרכישת רכב
בבואו של ארגון או עסק, ללא כל תלות בגודלו או אופיו של העסק, לרכוש רכב בודד או מספר גדול של רכבים בעת ובעונה אחת, חשוב לתת את הדעת על מספר גדול של פרמטרים חשובים שעלולים להביא לשוני משמעותי בעלות רכישת הרכב ואחזקתו, שיקולים אלה מתייחסים הן לפן הכלכלי של העסקה והן לפן התפעולי וביניהם:
 תזרים מזומנים שוטף- אחד השיקולים הראשוניים והחשובים ביותר טרם ביצוע עסקה לרכישת רכבים הוא שאלת התקציב והתזרים השוטף הקיים לארגון, תוך מתן תשומת לב מספקת על תזרים המזומנים שהארגון מעוניין שישר לו על מנת להמשיך בפעילותו העסקית.
סוג הרכב הנרכש- אחת הדילמות הקיימות בעסקים רבים הוא סוג הרכב נשוא העסקה, שנת ייצורו של הרכב, עלויות אחזקת של רכב חדש אל מול עלויות אחזקת רכב יד שניה, גובה צריכת הדלק של הרכב הנבחר, יכולות הנסיעה שלו, אופי הנסיעה הנדרש לפעילות העסק ועוד שלל שיקולים רלוונטיים שעשויים להשפיע על בחירת הרכב.
כוח אדם לטיפול ברכבים- בבואו של ארגון לבחור נתיב לרכישת רכבים עליו להביא בחשבון את נושא כוח האדם הנדרש לטיפול ברכבים אלה. כך לדוגמא ארגון שאין ברשותו גורם מוגדר שתפקידו לנהל באופן יומיומי בנושא זה, לרוב יעדיף להתקשר בעסקת ליסינג תפעולי לעסקים בה אחראית חברת הליסינג לבצע את כלל הטיפולים הנדרשים, לרכוש את הבטוחים, לבצע את מבחני הרישוי השנתי וכו.
 
יתרונות בולטים בעסקת ליסינג תפעולי לארגונים
עסקת ליסינג תפעולי לעסקים  מציעה שלל פתרונות ויתרונות בולטים המכוונים לקהל הלקוחות העסקי והופכים את העסקה לכדאית במיוחד בין אם מדובר בעסק קטן הנדרש למספר מצומצם של רכבים או בין אם מדובר בארגון גדול אשר נדרש לצי רכבים ענף. יתרונות עסקיים אלה באים לידי ביטוי במגוון גדול של תחומי עניין ובראשיתם תנאי התשלום הנוחים אשר מסתכמים בסכום קצוב ללא הפתעות כלשהן במהלך תקופת ההתקשרות, תנאי תשלום נוחים אלה משאירים הון פנוי לפעילותו השוטפת של העסק, דבר המהווה יתרון בולט על פני קנית רכב במחיר מלא. שני יתרונות כלכליים נוספים מתייחסים הן לגמישות העסקה אשר בבסיסה הינה עסקה חוזית הניתנת למשא ומתן בין הארגון לחברת הליסינג במסגרתה מסכמים הם על גובה המקדמה שתשולם, גובה ההחזרים החודשיים, אורכה של תקופת ההתקשרות, התנאים לחידוש ההתקשרות בתום התקופה ועוד, גמישות מלאה זו לרוב אינה אפשרית ברכישה מלאה של רכב מהיבואן, והן לתנאי המימון המועדפים המאפשרים לארגון להתקשר בעסקה כדאית באחוזי ריבית נמוכים וכדאיים. יתרון נוסף המתייחס לתדמית החברה ומידת ההשקעה שלה בעובדיה, מדבר על מתן האפשרות לעבדי החברה לנסוע באופן מתמיד ברכבים חדישים, מתוחזקים ואיכותיים ובכך להימנע מהתמודדות עם תקלות האופייניות לרכבים ישנים ולאבד זמן עבודה רב.
 
ההבדל בין ליסינג תפעולי לעסקים ובין ליסינג מימוני
עסקת הליסינג המימוני במהותה, מתייחסת להסדר כלכלי לרכישת רכב חדש ו/או יד שניה, תוך מתן הלוואה והסדר תשלומים מפורט. עסקת הליסינג התפעולי הינה למעשה תצורה מורחבת של עסקת הליסינג המימוני, ובמסגרתה בנוסף להסדר המימוני המספק לארגון הלוואה לרכישת רכב, נהנה הלקוח מכיסוי של כלל הוצאות התפעול השוטפות של הרכב. התשלום החודשי המשולם במסגרת עסקת הליסינג התפעולי כולל את עלויות הרכב השונות לרבות הוצאות מימון רכישת הרכב, עלויות הביטוחים השונים, האגרות השנתיות וטיפולים השוטפים. בהתאם לאמור, עסקת הליסינג התפעולי חוסכת מהארגון את הצורך בביצוע פעולות שוטפות אלה ואילו בעסקת ליסינג מימוני בלבד, נדרשת החברה במשימות אלה.
 
אילו רכבים ניתן לבחור במסגרת עסקת ליסינג תפעולי?
באופן עקרוני עסקת ליסינג תפעולי ניתן לבצע בגין כל סוג רכב, מהקטן ביותר ועד לרכבי פרימיום מפוארים, שכן עסקה מסוג זה נעשית כהסכם חוזי בהתאם לרצון והסכמת הצדדים עצמם, אך בבחינת מרבית העסקאות הנעשות בהתאם לאופן רכישה זה ניתן לראות כי מרביתם של הרכבים המבוקשים לציי הארגונים הגדולים הינם רכבים המשתייכים לקטגוריית הסופר מיני המתאימות לשימושם של אנשי מכירות מסוגים שונים, רכבי מנהלים המתאימים לשימושים של הנהלת החברות הבכירה הנדרשת לרכבים מהודרים שיהלמו את תפקידם או רכבים משפחתיים המתאימים לדרג הביינים של עובדי הארגון. נדיר למצוא עסקאות ליסינג תפעולי לעסקיים בהן הרכב נשוא העסקה הינו רכב ייחודי בעל ערך כספי גבוה כמו לדוגמא מכוניות ספורט או מכוניות מיובאות אישית בעלות מאפיינים שאינם נפוצים במחוזותינו. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שעלויות האחזקה והתפעול של מכוניות ייחודיות לעיתים גבוה עד מאוד, דבר שהופך את העסקה פחות כדאית בעבורה של חברת הליסינג.
 
היבטי מיסוי בעסקת ליסינג תפעולי
אחד האלמנטים החשובים ביותר בעבור ארגונים עסקיים בעת ביצוע רכישה של רכב הוא ההיבט המיסוי אשר עשוי להשפיע רבות על כדאיותה של עסקה מסוג זה. רשות מס הכנסה רואה בעסקת ליסינג תפעולי כעסקת שכירות על כל המשתמע מכך וזאת בניגוד לעסקת ליסינג פרטי בה רואה רשות המיסים ברכב כרכושו של הקונה. בעת ביצוע עסקת ליסינג תפעולי רשות המיסים עורכת הפרדה יזומה שנעוצה באופי השימוש בין שימוש לצרכים פרטיים אל מול שימוש לצרכי עבודה עסקיים, חלוקה זו יוצרת קושי מסוים בשאלת הסיווג ועל כן היא נעשית בצורה שרירותית ותורתית בלבד וכן נקבעו מבחני משנה המתייחסים להיותו של הרכב צמוד לעובד או אינו צמוד לעובד, כאשר הרכב אינו צמוד לעובד, תצטרך החברה לבחור במסלול הגבוה מבין האופציות שלהלן, 45% משווי ההוצאות בפועל על הרכב בתקופת זמן של שנה או כלל ההוצאות בגין הרכב פחות ההוצאות המוכרות בהתאם לתקנות מס הכנסה.  כאשר הרכב צמוד לעובד, כלל ההוצאות מוכרות במלואן כהוצאות המוכרות למס.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
מבצעי רכב חדשים
נציגנו כאן כדי לעזור לכם
לחץ לשיחת ייעוץ חינם
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר