השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
פיאט 500X
Fiat

מידע

פיאט 500X
פיאט 500X - רכב פנאי עם עיצוב מרשים
בשלהי שנת 2014 הציגה יצרנית הרכב פיאט את נציגתה הרשמית בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים עם דגם ה-500X אשר נחשב לאח הגדול של דגם המיני הפיאט 500 אך נבדל ממנו בעיצובו, מאפייניו המאכנים ומימדיו. דגם ה-500X מבוסס על הפלטפורמה המוצלחת של ג'יפ רנגייד, תוך פיתוח של רמת איכות גבוה ובכללה מערכת הנעה בעלת טכנולוגיית גיר ומנוע מתקדמת. דגם ה-500x נחשב לפורץ דרך, בעיקר עקב היותו הרכב שהחזיר את יצרנית הרכב האיטלקית אל השוק האמריקאי לאחר כמעט 30 שנות העדרות וזכה להתעניינות ערה וביקוש רב. בשנת 2017 הציגה פיאט את דגם ה-500X בשתי גרסאות גימור מחודשות- גרסת הפופ סטאר סייפטי אשר מוצעת עם חבילה מקיפה של אבזור ותוספות בטיחותיים אשר הופכים אותו לאחד הדגמים הבטיחותיים ביותר וגרסת קרוס המציעה תוספת של בורר מצבי נהיגה ופגוש שטח אגרסיבי ומרשים לעין המשדרת מראה יותר של רכב פנאי.
 
היצע מנועי איכותי ומתקדם
דגם ה500X משווק עם שתי יחידות הנעה מתקדמות לבחירה כשלשתיהן מערכת הנעה קדמית, הגרסה הבסיסית כוללת מנוע בנפח של 1.4 ליטר המספק 140 כוח סוס המתקבלים כבר ב-5,000 סל"ד ו23.4 קמ"ג אשר זמינים כבר מ-1,750 סל"ד. יחידה המנוע הבסיסית משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית בעלת מצמד עם שישה הילוכים TCT אשר יחד מספקים הם כושר האצה מרשים מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-9.9 שניות בלבד ומהירות מקסימאלית של 190 קמ"ש.  יחידת המנוע הגדולה יותר כולל מנוע בנפח של 1.6 ליטר אטמוספרי המספק 110 כוח סוס ומשודך לתיבת חמישה הילוכים המספקים יחדיו כושר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-11.5 שניות בלבד ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. 
 
נתוני צריכת דלק איכותיים
פיאט מצטרפים לאחרונה למגמה ההולכת וגוברת לייצור רכבים בעלי צריכה מופחתת של דלק, דגם ה-500X הוא חלק בלתי נפרד ממגמה זו ומציג נתוני צריכת דלק אטרקטיביים לחלוטין אשר עומדים על 16.6 ק"מ לליטר בממוצע בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים. בעת נסיעה בפועל צריכת הדלק גבוה יותר במידת מה ועומדת על כ-11.1 ק"מ לליטר לערך בנסיעה משולבת רגועה. נתוני צריכת דלק אטרקטיביים אלה של דגם ה-500X מתקבלים הודות לפעילותה היעילה של יחידת ההנעה בעלת היכולת המתקדמת לשליטה ברכב, למערכת ה"עצור וסע" היעילה ולתיבת ההילוכים המתוזמנת להעברת הילוכים יעילה ללא משיכה מיותרת של הילוכים אשר נוטה לצרוך אנרגיה רבה.
 
איכות נסיעה מתקדמת ונעימה
ממבחני דרך רבים שנערכו, ניכר כי איכות הנסיעה בדגם ה-500X משתנה בהתאם לסוג המנוע הנבחן, גרסת ה-1.6 ליטר נחשבת לחלשה למדי, רצועת הכוח עדינה וצרה ביותר, דורשת מהנהג לחיצה חזקה מתמדת על דוושת הגז וניכר כי המנוע רועש למדי, באופן אשר נוטה לחדור אל תוך תא הנוסעים. גרסת המנוע בעלת הנפח הקטן יותר לעומת זאת, מרגישה נמרצת הרבה יותר, יחידת הכוח משתלבת היטב עם תיבת ההילוכים ומתקבלת מהירות תגובה מצויינת אשר הולכת ומשתפרת ככל שמהירות הנסיעה עולה, יכולת בידוד הרעשים איכותית והמתלים הנוקשים משככים היטב את פגעי הכביש ומהמורות הדרך הרבות. אופי הנסיעה של דגם ה-500X כולל יכולות יציבות גבוהות, אחיזת כביש גבוה במיוחד, עבודת בלמים טובה ויציבה ומלאכת היגוי מדויקת ביותר המשפרת במידה משמעותית את תחושת הביטחון המתקבלת אצל הנהג.
 
עיצוב מרשים ומהנה לעין 
בקרב רכבים המשתייכים לקטגוריית רכבי הפנאי ניכר כי אלמנט העיצוב החיצוני הוא אחד האלמנטים המהותיים והחשובים ביותר ודגם ה-500X בהחלט צולח את הדרישה הזו. במבט ראשוני הוא מזכיר מאוד את המקור, דגם ה-500 אשר מתאפיין במראה רטרו המשלב חדש עם ישן בצורה יפה ומתקדמת, מידותיו של הרכב עומדות על אורך של 425 ס"מ אורך, 180 ס"מ רוחב,  160 ס"מ גובה ובסיס גלגלים בן 257 ס"מ. קדמת הרכב מהודרת בפגוש קדמי בעל מראה "שטחי" האופייני לרבים מרכבי הפנאי הקשוחים ביותר, פסי הגנה בעשויים מפלסטיק מושחר אשר ממוקמים סביב הרכב כולו ובתי גלגלים אשר זכו להדגשה וניפוח קל היוצרים מראה מרהיב עד מאוד. 
 
תא נוסעים מעוצב ושימושי
תא הנוסעים של דגם ה-500X הינו תא הנוסעים הטוב והמוכר ומדגמיה הרבים המתקדמים של יצרנית הרכב פיאט, העיצוב הפנימי נאה ביותר, משדר תחושת יוקרה מדהימה המוכרת לרוב מרכבי מנהלים ופחות מרכבי פנאי, הפאנל המרכבי בדשבורד הקדמי צבוע בצבע המרכב החיצוני, ההגה בעל שלוש הצלעות קטום בחלקו התחתון ולוח השעונים בנוי בצורת צינורות כולל צג מידע דיגיטאלי מרשים. תא הנוסעים כולל שלל פתרונות אחסון שימושיים ביותר לרבות תאי אחסון גדולים ביותר בדלתות הרכב ושני תאי כפפות שבחלקם העליון יכולים לשמש גם כמקרר קטן. מושבי הרכב נוחים מאוד, תומכים בגב גם בעת נסיעות ארוכות, חלונות הצד גדולים ומספקים זוית ראיה גבוה, רחבה וטובה למדי. ספסל הנוסעים האחורי גדול, מאפשר ישיבה נוחה לשני מבוגרים או לחילופין ל3 ילדים עם מרווח ברכיים טוב ביותר ללא תחושת צפיפות כלל. תא המטען לעומת תא הנוסעים מציע נפח קטן באופן יחסי אשר כולל 245 ליטר בלבד או 910 ליטר כאשר שורת המושבים האחוריים שכובים.
 
רמות גימור גבוהות ומרשימות
עד לאחרונה שווק פיאט 500X ב-3 רמות גימור, רמת הגימור הבסיסית קרויה פופ והיא כוללת מסך מגע ראשי בגודל של 3.5 אינץ', מושב אחורי מתקפל, בלם חנייה חשמלי, מראות צד חשמליות בעלות אופציה להפשרת אדים, ספויילר גג אחורי, מערכת עצור וסע ועוד. רמת הגימור האמצעית קרויה פופ סטאר והיא מציעה בנוסף מערך פנסי ערפל מתקדמים, חישוקי אלומניום, דיבורית בלוטוס, מראות צד בצבע המרכב ועוד. רמת הגימור הבכירה קרויה לאונג' והיא מוסיפה לחבילות הבסיסיות מערך פנסי בי קסנון מתקדם, חישוקי אלומיניום בקוטר 18 אינץ', חלונות אחוריים כהים, אפשרות להתנעה ופתיחת הרכב ללא מפתח פיזי, מערכת בקרת אלים מפוצלת, חיישני חניה, משענת יד קדמית ועוד. בשנת 2017 השיקה פיאט את רמת הפופ סטאר סייפטי אשר נחשבת למחוזקת ביותר בתחום הבטיחות ואת גרסת הקרוס המותאמת יותר לחובבי השטח. רמות גימור מתקדמות אלה משפרות במידה ניכרת את רמת ההנאה בזמן נסיעה והופכת אותה לחוויה בלתי נשכחת.
 
בטיחות כעקרון מוביל ועיקרי
בדומה ליתר דגמי פיאט, ניכר כי גם דגם ה-500X נחשב לרכב בטיחותי ביותר, כלל דגמיו מאובזרים ברשימת אבזור מתקדמת הכוללת מערך בן 6 כריות אויר איכותיות, עיגוני איזופיקס לקיבוע איכותי של מושבי הילדים, מערכת בקרת יציבות, מערכת לניטור לחץ אויר בגלגלי הרכב ועוד. רמות הגימור השונות מציעות תוספות בטיחותיות שונות ובכללם מערכות בלימה אוטומטיות, מערכת בקרת סטייה מנתיב, מערכת מתקדמת לזיהוי וניטור עצמים באיזורים בשטחים מתים, מצלמות נסיעה לאחור, פנסי ערפל מתקדמים ועוד. בנוסף עמד דגם ה-500X במבחני הריסוק בהתאם לתקן המחמיר של ארגון Euro NCAP הפועל בהתאם לסטנדרטים האירופאים המתקדמים וזכה לציון של 4 כוכבי בטיחות בלבד בשל העובד שכלל האבזור הבטיחותי אינו מוצע כסטנדרט לכלל הדגמים.  רמת הבטיחות הגבוה מספקת לנהג את תחושת הבטחון שכל כך חשובה לו בעת נסיעה על גבי הכביש. 
מחיר משוער
החל מ 122,900
שנות אחריות
3 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
16.6
יתרונות
חסרונות
עיצוב
.
אבזור
.
מגניבה
.

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על פיאט 500X
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר