השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
מאזדה CX-5
MAZDA

מידע

מאזדה CX-5
מאזדה CX5  קרוסאובר מרווח ומרשים למראה
רכב הפנאי הקומפקטי המוביל מבית היוצר של יצרנית הרכב היפנית, ה- CX5, הוצג לראשונה בשנת 2011 בתערוכת הרכבים השנתית בפרנקפורט והגיע לכביש הישראלי בתחילת שנת 2012. דגם ה- CX5 הינו הראשון והמוביל מבין כלל דגמיה של יצרנית הרכב מזדה שעוצב בהתאם לשפת העיצוב החדישה הקרויה "הריגוש בתנועה- KODO", שפת עיצוב שהוכנסה גם בדגמי המאזדה 2, מאזדה 3 ומאזדה 6 לאחר מכן. דגם ה- CX5 הוא למעשה התשובה הנכונה וישירה של mazda לקטגוריית הג'יפונים שעד אז נשלטה באופן חד משמעי על ידי יצרניות הרכב הקוראניות ומהווה מתחרה ראוי לדגמים מובילים לרבות הניסאן קשקאי, קיה ספורטאג', יונדאי ix35 ועוד שלל דגמים המשתייכים לקטגוריה. דגם ה- CX5 עושה שימוש בטכנולוגיית ה- Skyactive המתקדמת שת פקידה לשפר את הטכנולוגיות הבסיסיות של הרכב ובכללן חיסכון אפקטיבי בצריכת הדלק המתקבל על ידי שימוש במכלולים הקונבנציונלים. במבט ראשוני על דגם ה- CX5ניתן להבחין במראה הייחודי בעל הקריצה הספורטיבית שלו אך עם התנעתו מתקבלת תחושת פרימיום גבוה אשר אופיינית יותר לרכבי יוקרה פרטיים, שילוב זה יוצר תחושה מלאה של נסיעה חוויתית ומהנה במיוחד. לאחרונה הציגה מזדה בתערוכת הרכבים השנתית בלוס אנג'לס את הדגם החדיש לשנת 2017 של דגם ה- CX5 אשר נחשב למשופר ומשודרג בכל קנה מידה.
 
יחידה מנועית חזקה ומובילה
מאזדה CX5  משווק בישראל עם שתי גרסאות מנועיות בנזין עוצמתיות המוכרות מדגם המזדה 6 אשר עושות שימוש בטכנולוגית ה- SkyActive המתקדמת של מאזדה. גרסת המנוע הבסיסית בעלת נפח של 2.0 ליטר המפיקה 155 כוח סוס המתקבלים כבר ב-6,000 סל"ד ומומנט מירבי של 20.3 קמ"ג, יחידה מנועית זו משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית בת 6 יחסי העברה המציגה כושר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-9.1 שניות בלבד. גרסת המנוע הבכירה יותר כוללת מנוע בנפח של 2.5 ליטר המספקת 188 כוח סוס המתקבלים כבר ב-6,000 סל"ד ומומנט של 21.4 קמ"ג. יחידת המנוע מתקדמת יותר משודכת גם היא לתיבת הילוכים אוטומטית בלבד ומספקת כושר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-8.5 שניות בלבד. במדינות רבות ברחבי בעולם משווק דגם ה- CX5  עם גרסה מנועית נוספת שטרם הגיעה למחוזותינו.
 
איכות נסיעת כביש גבוה וביצועי שטח יפים
בנסיעת כביש מנהלתית בדגם ה- CX5  מתקבלת תחושה קלילה, נעימה וזורמת למדי, לחיצה על דוושת הגז משדרת מספיק כוח על מנת ליצור האצה יפה ומידית לצורך האצה נדרשת או עקיפה. היתרון הבולט והמהותי ביותר של דגם ה- CX5  מתייחס לאופן הטיפול שלו בכביש בהשוואה למתחריו, שכן מצליח הוא לייצר איזון נכון בין הנוחות הנסיעה המתקבלת כתוצאה מרכות המתלים והתנהגות הכביש הרפויה הנובעת מאותה סיבה. בעת נסיעה בכבישים מפותלים שומר דגם ה- CX5  על ריסון מרשים של המרכב, גם כאשר הרכב מועמס בציוד רב או כאשר מדובר בנסיעה בכבישים מפותלים, בעת לחיצה על דוושת הבלם מתגלה יכולות בלימה רגישות וגבוהות ביותר וכמו כן מצוייד הוא בהגה מהיר ומעניק תחושה טובה גם בכבישים מאתגרים. ריסון המתלים גבוה במיוחד, צולח במשימתו ומונע מקפיצות חסרות שליטה על פני שיבושי הכביש הרבים, כמו כן בידוד הרעשים איכותי ומונע מרעשי המנוח והרוח לחדור פנימה את תוך תא הנוסעים.
 
נתוני צריכת דלק משופרים
אחד היתרונות הבולטים ביותר של יחידות המנוע מדגם ה- SkyActive של מאזדה המשודכים לתיבת ההילוכים הפלנטרית הוא צריכת הדלק הנמוכה ביותר. נתוני צריכת הדלק הרשמיים של דגם המנוע הבסיסי עומד על 15.6 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה רגועה משולבת, בעת נסיעה בפועל צריכת הדלק גבוה יותר ועומדת על 11.5 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה משולבת רגועה. גרסת המנוע הבכירה נציגה נתוני צריכת דלק מפתיעים אשר עומדים על כ013.7 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה משולבת רגועה בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים, בעת נסיעה בפועל צריכת הדלק מעט גבוה יותר ועומדת על כ-11.5 ק"מ לליטר הממוצע, מדובר בנתוני צריכה אטרקטיביים במיוחד בהשוואה לרכבי פנאי אחרים בנפחי מנוע זהים.
 
הופעה חיצונית מרשימה ביותר
דגם ה- CX5  נחשב לאחד מרכבי הקרוסאובר המרשימים ביותר המצויים על בכביש הישראלי, בקדמת הרכב מצויים פנסים מוגדלים וגריל קדמי מאסיבי ועשיר ביותר האופייני לכלל דגמי מאזדה ומעוטר בגימורי כרום מרשימים למראה. צידיי הרכב משדרים מראה עוצמתי ודינמי במיוחד כוללים חיתוכי רוחב נאים אשר תורמים לקריצה הספורטיבית הכללית. מכסה המנוע הגדול ביותר משתלב היטב עם מראות הצד הזקורות הכוללות מערכת איתות מעוצבת בצורה מובנת. חלקו האחורי של הרכב מעוצב גם הוא בצורה מרשימה וספורטיבית, כולל ספויילר אחורי גדול ומערכת תאורה אחורית כוללת המעוצבת בצורה אופקית. כמו כן על מנת שלא נשכח שמדובר ברכב שטח הותקנו חיפויי פלסטיק אופקיים שחורים שתפקידם להגן על תחתית הרכב וכן פלסטיקה עילית מרשימה כיאה לרכב שטח טיפוסי.
 
תא נוסעים מרשים ביותר
תא הנוסעים בדגם ה- CX5  זכה לחלל גדול ביותר ביחס למתחרותיה לקטגוריה, המושבים הקדמיים וספסל המושבים האחורי מאפשרים ישיבה נוחה ומרווח ברכיים רב. קונסולת הנהג הקדמית עשויה מחומרים איכותיים ביותר המורכבים תוך שמירה על הנדסת אנוש גבוה, במרכזה מצוי צג דיגיטאלי מכוון המאפשר שליטה מלאה של כלל מערכות הרכב. צידי הדלתות הפניימיים מכוסים בבד ככה איכותי ונאה אשר יוצר מראה כללי מרשים ויוקרתי למדי. תא המטען מאכזב במידה מה, כולל נפח קטן באופן יחסי מתחרותיה לקטגוריה ומציג נפח של 403 ליטר בלבד ללא פתרונות אחסון כלל, אך ניתן להגדילו משמעותית על ידי קיפולה של שורת המושבים האחורית.
 
רמת אבזור מתקדמת ביותר
מאזדה CX5   משווק בארץ עם 3 רמות אבזור שונות, הרמה הבסיסית ביותר קרויה Executive ונחשבת לאדיבה עד מאוד, היא כוללת מערכת בקרת אקלים מפוצלת, דיבורית בלוטוס, מערכת שמע מקורית בעלת אפשרות לשליטה מלאה מגלגל ההגה, מסך מולטימדיה מתקדם, מערכת "עצור וסע" ועוד שלל תוספות איכותיות. רמת הגימור הבינונית קרויה Luxury והיא כוללת, בנוסף לכלל האביזרים הקיימים ברמת האבזור הנמוכה, גם מצלמת רוורס מתקדמת, גג שמש ועוד. רמת האבזור הבכירה ביותר קרויה Premium והיא מוצעת רק בגרסת המנוע הבכירה ביותר, היא כוללת, בנוסף לכלל האביזרים המצויים ברמות האבזור הנמוכות, ריפודי עור יוקרתיים, מושבים חשמליים המתכווננים אישית, פנסי קסנון בעי טכנולוגית פניה בסיבוב, חיישני תאורה, חיישני הפעלת מגבים בזמן גשם, מראות פנימיות נוגדות סינוור, בערכות ניטור שטחים מתים, מערכת שמע משודרגת ועוד שלל מערכות ייחודיות.
 
למי מתאים דגם ה- CX5 ?
דגם ה- CX5 נחשב לרכב מוביל ומתקדם בקטגוריית רכבי הפנאי קרוסאובר אשר נחשבת לקטגוריה פורחת המכילה מספר גדול של רכבים מובילים ומתקדמים, הוא משלב איכויות גבוהות ונתונים מרשימים שהופכים אותו לאחד הרכבים המובילים ביותר, הוא מתאים לקהלי יעד מגוונים למדי ובכללם משפחות הנדרשות למקום רב לאחסון ולבטיחות ברמה גבוה, ליחידים חובבי שטח קל המעניינים להנות מטיולים נעימים בשבילי עפר, לציבור הנהגים המבוגר אשר מעוניין מחפש אחר רכב נוח לתפעול ונעים לנסיעה, כך שכל אחד יוכל למצוא בוא את אשר חיפש.
מחיר משוער
החל מ 166,500
שנות אחריות
3 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
14.92
יתרונות
חסרונות
עיצוב חיצוני
היגוי
צריכת דלק
תא מטען
נוחות

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על מאזדה CX-5
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר