המכנה המשותף לכל עסקאות שטר המכר הוא התשלום לרכב חדש לגמרי בשכירות לחברת הליסינג. השכירות הייתה נפרשת על פני מספר רב של חודשים, ובאותם החודשים הלקוח היה מחזיק ברכב כבשלו. למרות שהרכב ברשותו לאורך כל הזמן, עדיין הוא בבעלות חברת הליסינג ויש להחזיר אותו בתום התקופה, אלא אם החוזה מראה כי ישנה אפשרות בתום העסקה להוסיף עוד סכום מסוים – נוסף על מה ששולם על מנת להשלים לשוויו המוערך. מכאן ואילך, אנו נדון בשוני שבין שני הסוגים.

הליסינג התפעולי הינו חבילת השכרה ללקוח הנפרשת על פני תקופה ארוכה המוסכמת מראש
הליסינג התפעולי – ליסינג שנהוג בין חברות ועסקים
הליסינג התפעולי הינו חבילת השכרה ללקוח הנפרשת על פני תקופה ארוכה המוסכמת מראש. במסגרת העסקה יכלל הרכב עצמו, ביטוח רכב, טיפולים תקופתיים לרכב, שירות תיקונים, וכל מה שהרכב זקוק לו – אפילו שטיפה מבית הלקוח לעתים. משום שהשירות הזה נוח במיוחד, הוא מוענק כהטבה לעובדים בחברות הייטק ופיננסים רבות, כאשר ניתן לומר כי מרבית המחיר מסובסד, ומצד שני העובד משלם כיום מס גבוה יותר עבור השירות.

השירות מוענק כהטבה לעובדים בחברות הייטק ופיננסים רבות
הליסינג המימוני – ליסינג שמאפשר לרכוש רכב בתשלומים
אילו מעוניינים לקבל רכב ולשלם על הרכב בלבד, תוך כך ששאר הרכיבים לאחזקתו משולמים באופן ישיר על ידי הלקוח לכל חברה שיבחר בה, הרי שזו עסקת הליסינג המימוני, שבסופה הלקוח יכול לרכוש את הרכב בתוספת תשלום מסוימת. בתחילה, משלמים מקדמה, ואת היתרה בתשלומים – זה יכול לעזור לרכוש רכב בתשלומים, או לשדרג לרכב אחר תחת חוזה חדש בתום העסקה.
אז מה עדיף לעשות?
הסיבה שכדאי לבצע ליסינג מימוני אינה תקפה לכל אחד ואחת. ישנם מי שיעדיפו לרכוש רכב באמצעות מימון לרכב. מצד שני, יכול להיות שאותו לקוח ירצה "לשכוח" מכל התשלומים לכל מספקי השירותים ולרכז את חובותיו אצל גורם אחד – הליסינג התפעולי.