הציבור הישראלי משתמש במספר מחירוני רכב כבר מזה מספר שנים, זאת, לאחר שהקרקע עליו המחירון של לוי יצחק עמד על קרקע מוצקה, יחיד ואיתן. גם חברות הביטוח סומכות את מחירי הפוליסות על פי שווי רכב שנגזר ממחיר המחירון שלו, ולכן נשענות על מחירון. השאלה היא, לאיזה ביטוח "להאמין" כביטוח העדכני ביותר. נכון ללפני מספר שנים, הוא הראה מחיר יקר יותר מזה של מחירונים אחרים, כאשר אלו החלו לתפוס נפח גדול בהשפעתם על מסחר מכוניות בין ידיים פרטיות וחברות ליסינג. רק לאחרונה, המחירון הזה החל להוזיל את המחירים בכמה אחוזים ולהתאים את עצמו למצב השוק.

מכוניות מקבילות בשוק הליסינג אמורות לעלות בין 5%-12% פחות מהמחיר במחירון הרכב
השוק מוצף ברכבים – המחירים יורדים
מצב שוק הליסינג נכון להיום הוא שהשוק מוצף. ככל שישנם רכבים מיד פרטית אשר נמכרים במחירים מתחרים לאלו של חברת הליסינג – המחירים רק יורדים. מכוניות מקבילות בשוק הליסינג אמורות לעלות בין 5%-12% פחות מהמחיר במחירון הרכב, ולכן הוזלתו של רכב פרטי שנמכר על פי אותם נתונים גורמים לשוק מחירים דינאמי.

מחירון רכב יורכב לרוב לפי שנת הייצור של הרכב, יצרנית רכב ודגם
ממה מורכב המחירון לרכב?
מחירון רכב יורכב לרוב לפי שנת הייצור של הרכב, יצרנית רכב ודגם, יד, נפח המנוע וסוג תיבת הילוכים שברשותו. במידה והרכב מצריך תיקון מסוים, כל פרט לתיקון במצב זה יכול להוזיל את המחיר שלו. לאחרונה, מתחשבים גם בכמות הקילומטראז' שעשה הרכב, וככל שהרכב נסע פחות כך חלקיו כביכול פחות נשחקו – וגם המחיר לא נשחק.
ביקוש והיצע
גם עניין של ביקוש והיצע לרכבים משחק תפקיד חשוב; אם מדובר ברכב שהוא מבוקש, ניתן להעלות את המחיר שלו. כך גם אם הוא מאובזר ומושקע יותר מאשר הדגם המקורי, לרבות מערכת סטריאו יקרה, מכשירי DVD ועוד.