האם רכבי הליסינג ישמרו על נתח השוק שלהם? עסקי הליסינג כבר מזמן חדרו לשוק הרכבים הפרטי ולא רק לשוק העסקי, ולמרות שכיום מהווים יותר מחצי מהרכבים החדשים שעולים על כבישי הארץ, עדיין בונים תרחישים שבהם השוק הולך ונכחד, או לפחות שיתרחש שינוי בהיקף העסקאות שלו. מצד שני, יכולים להיות שינויים במחירים – ייקור או הטלת מגבלות שונות או שינויים ברגולציה. השאלה העולה היא האם הולך להיות משתלם לאוכלוסיה לעשות עסקת ליסינג או פשוט לוותר על רכב צמוד.

מזה שנים שאנשים פרטיים מעדיפים למכור את רכבם המשומש לחברות הליסינג
לקוחות פרטיים שמוכרים רכבים לחברות ליסינג
מזה שנים שאנשים פרטיים מעדיפים למכור את רכבם המשומש לחברות הליסינג – לרבות עסקאות טרייד אין. רכבים שהיו פעם בציי רכב של חברות גם הם נמכרים או מוחזרים לחברות הליסינג אשר מחזיק בנתח הגדול ביותר של הרכבים – יותר מאשר העברות ומכירות רכבים אצל לקוחות פרטיים. זוהי התוצאה של הצמיחה הכלכלית שחוותה ישראל בשנים האחרונות כתוצאה מפריחת ההייטק וענפי השירות כמו למשל שירותים נלווים בליסינג תפעולי.

נכון לשנת 2012 ישנה עדיין תחזית כלכלית שסופה הטוב אינה נראה ברקע
למה התחזית בשוק הליסינג מורה על ירידה?
נכון לשנת 2012 ישנה עדיין תחזית כלכלית שסופה הטוב אינה נראה ברקע, ישנה האטה בצמיחה של המשק וגם קשיים שעוברות חברות ליסינג. ההצפה של מכוניות הליסינג המשומשות כמו כשחברות הליסינג הוזילו את מחירי המשפחתיות, וזה תורם לייקור עסקת הליסינג. בנוסף, ישנן חברות ליסינג שאין מאחוריהן גוף כלכלי שמאפשר עסקאות מימון זולות.
מה בפועל?
בפועל, כנראה שהנתונים מראים אחרת. העובדות מראות שדווקא מותגי הבית של חברות ליסינג שנמצאות תחת בעלות של יבואני רכב מורשים הצליחו להמכר טוב יותר. בנוסף, יש אינטרס ליבואנים שיש בידם חברת ליסינג לטפל ברכבים באופן הטוב ביותר.