תחילת תופעת השכרות הרכב החלה בארצות הברית של תחילת המאה העשרים, כשהתנופה הגדולה הייתה במהלך היזמי להציב מגרש מכוניות השכרה ליד שדה התעופה, כדי לסייע לתיירות פנים וחוץ. מאז ועד להיום, השיטה התפתחה ואפשר להשיג רכב לשימושים שונים באמצעות עסקאות שונות. אם אדם פלוני מעוניין לרכוש רכב או רק לשכור אותו לתקופה ארוכה, יהיה יכול לפנות לחברת ליסינג ולהשוות מחירים בין חברות הליסינג הרבות והמקומיות שמתחרות על כיסו של השוכר.

שכירים יכולים ליהנות מעסקאות ליסינג מימוני או ליסינג פרטי
השיטה לליסינג תפעולי
ליסינג תפעולי היה טוב עד לא מזמן לעובדי חברות אשר קיבלו את הרכב בתור הטבת שכר, ואילו המעסיקים היו נהנים מההוצאות המוכרות במס של אותה תוספת שכר לצורך ליסינג. כיום הרפורמה בשוק הליסינג הפכה את הקערה על פיה, ומהליסינג התפעולי נדדו העובדים שהבינו כי זה פחות משתלם לכיסם – לשוק הליסינג הפרטי.

התנופה הגדולה הייתה במהלך היזמי להציב מגרש מכוניות השכרה ליד שדה התעופה
האם לקחת ליסינג גם לאחר הרפורמה בשוק הרכב?
ישנם פתרונות למי שעדיין מעוניין ברכב – ולא דרך העבודה המעסיקה. שכירים יכולים ליהנות מעסקאות ליסינג מימוני או ליסינג פרטי (ליסינג תפעולי לפרטיים), וליהנות אפילו מהאפשרות לרכוש בסופו של חוזה את הרכב שבו הם נוהגים. עצמאיים יכולים להמשיך וליהנות מהוצאות מוכרות במס לרכב, כל עוד מקצועם מחייב שימוש ברכב לפי התקנות.
ליסינג מימוני הוא כמו הלוואה
מי שנכנס לעסקת ליסינג מימוני מקבל רכב חדש לגמרי; רק בתום החוזה יהיה יכול לקבל את הרכב אילו חברת הליסינג תעמיד זאת לזכותו. הוא יכול להוסיף סכום קטן יחסית שסוכם בתחילת החוזה כדי להשלים את החסר לרכישת הרכב – והבעלות עליו תעבור לשוכר לשעבר.