רכישת רכב מיד שניה היא פעולה הדורשת צעדים מחושבים ובדיקות שונות, וכן מוכר הרכב בעצמו צריך לבחול באמצעים שונים על מנת למקסם את הרווחים שלו מההליך. כדי לעשות כן, עליו להכיר שיטות שונות למסחר ברכבים ולבחור בשיטה שעדיפה לו. ראשית, יש להניח כי כל שיטה למכירת רכבים עשויה להניב תוצאות אחרות מרעותה. לדוגמה, ניתן להפיק יותר תועלת ממכירת הרכב לגורם פרטי מאשר לסוחר רכבים או למגרש רכבים למכירה. סך הכול, המחירון נועד להציע את המחיר המיטבי שניתן להציע לרכב בעל נתונים הממוצעים לגילו, ואם ישנן סטיות לפה או לשם, זה אמור לבוא לידי ביטוי בהצעת המחיר.

יכול להיות שמציעים לכם פה קניית רכבים מהשכרה ואולי גם מליסינג
לישון על ההצעה של מוכר בטרייד אין
גם מי שעומד מול עסקת טרייד אין עלול לחוות הצעה המחייבת הבנה לעומק. יכול להיות שבעסקת טרייד אין המוכר יכול לרדת יותר על פי מיקוח לערך נמוך יותר של הרכב שיציע למכירה, אולם בניגוד לגבול היכולת שלו הוא משאיר את המחיר לרכב גבוה וכך גם מציע לרכוש את הרכב שלכם במחיר מחירון ללא שינוי, כדי לגלם את ההפסד שלו במחיר הרכב החדש.

רכישת רכב מיד שניה היא פעולה הדורשת צעדים מחושבים ובדיקות שונות
רכב במחיר נמוך – האם משתלם?
יכול להיות שמציעים לכם פה קניית רכבים מהשכרה ואולי גם מליסינג, על כל המשתמע מכך. לא מטוב ליבו של המוכר מוצע מחיר זול יותר לרכב – ויש לבדוק את השתלמות העסקה לעומק. כדי להבין אם המחיר "זול מדי" או "יקר מדי" יחסית למציאה מסוג זה,קיים מחירון – רצוי לדבוק במחירונים העשוויים לרכבים.
מיקוח – בכל מחיר
הצרכן הישראלי לא אוהב לקרוא "מחיר אחרון" הכתוב על גבי שלט בדרך למוכר. הוא אוהב לשלוט בהליך העסקה, לדעת שהשיג במו ידיו את העסקה הטובה ביותר. תמיד אפשר להתחיל מ- 5% פחות או יותר למעלה ממחיר הרכב הסופי עליו תהיו מוכנים להתגמש.