ליסינג הוא כבר מונח שמגיע אלינו מארצות הנכר. מדובר בשכר מכר, או חכירה. למעשה, צד אחד שהוא הבעלים של מוצר מחכיר (באמצעות מתווך כל שהוא בעסקה) או משכיר את המוצר לתקופת זמן כל שהיא תמורת תשלום. רבים מכירים את שוק הליסינג עוד ממשרת ההייטק, כשבעבודה הוצע להם רכב שנחכר על ידי החברה, כלומר אינו בבעלות החברה – אלא בבעלות הליסינג, והתשלום על השימוש ברכב היה יורד ישירות מהמשכורת (ולא ממסגרת האשראי). בישראל המונח "ליסינג" מוכר מענף הרכב.

ליסינג מימוני, השוכר מקבל את הרכב תחת אחריותו
ליסינג מימוני, השוכר מקבל את הרכב תחת אחריותו

ליסינג מימוני – מי מממן?

בליסינג מימוני, הכוונה היא שעם סיום העסקה ניתן יהיה לקנות את הרכב תוך תשלום סכום ההפרש בין מה ששולם לבין הערך שלו. בליסינג מימוני, השוכר מקבל את הרכב תחת אחריותו, למרות שחברת הליסינג היא למעשה הבעלים.
הקבוצה הראשונה של הרכבים נקראת קבוצה 1 – עד 92,000 ₪.
הקבוצה הראשונה של הרכבים נקראת קבוצה 1 – עד 92,000 ₪.

ליסינג תפעולי – את מה הוא מפעיל?

הליסינג התפעולי הוא למעשה עסקת חבילה בתשלומים החבילה כוללת בין השאר ביטוח רכב, שירות שטיפת הרכב, שירות לקיחתו למוסך לטיפולים שוטפים וארעיים, לקיחתו למבחני  רישוי ועוד. במקום לשלם באופן נפרד על הרכב וכן לשאר הגורמים השונים, מקבלים את הכול בחבילה אחת כשהסכום הכללי מחולק למספר רב של תשלומים חודשיים. ליסינג תפעולי משתלם פיננסית לעסקים, אולם היום בעקבות הרפורמה ישתלם יותר למעסיקים מאשר לעובדים.

מה זה קבוצת רישוי?
במיון רכבים ישנה חלוקה על פי קבוצות מחיר, או בשם המקצועי "קבוצות רישוי". הקבוצה הראשונה של הרכבים נקראת קבוצה 1 – עד 92,000 ₪. קבוצה 2 מ92,000 ₪ ועד 111,000 ₪ וכן הלאה עד להגעה לשבע קבוצות רישוי, כשבשביעית מצויים כל רכבי היוקרה והפנאי מסכום של 273.001 ₪ ומעלה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר