כבר בזמן הלימודים בחטיבות העליונות ובתיכונים, ניתן למצוא בני נוער שמוציאים רישיון נהיגה ברגע שזה הופך להיות חוקי, כלומר – 17 אצל נהגי מכוניות פרטיות. מי שעושה רישיון על קטנוע, נהנה מהפריבילגיה להגיע ללימודים עם רכב צמוד אמנם, אולם דו גלגלי וממונע. מי שנוסע בתחבורה הציבורית – ובכך לא היה שינוי לאורך עשרות שנים, עדיין יכול לצפות לתנאים לא נוחים של ממש – בעיקר בשעות שבהן ישנו עומס בכמות התלמידים הנוסעים למוסד הלימודים או ממנו.

כבר בזמן הלימודים בחטיבות העליונות ובתיכונים, ניתן למצוא בני נוער שמוציאים רישיון נהיגה
הרכב הצמוד הראשון – כמה הוא נכון?
בדרך כלל, הרכב (הצמוד) הראשון הוא רכב ישן וחבוט, שעבר מיד ליד במשפחה או נקנה בדל מעות מאנשים אחרים שהיו מעוניינים להפטר ממנו. במקרים רבים מפאת גילו המאוחר של הרכב, הוא יעלה אמנם בזול אמנם הוא נושא עימו "מחלות" שונות – חלקן גלויות וחלקן סמויות, שדורשות טיפול תכוף יותר, מה שמכביד על ההוצאות השוטפות ממילא על הרכב, בנוסף לביטוח רכב, דלק ורישוי.

בדרך כלל, הרכב (הצמוד) הראשון הוא רכב ישן וחבוט
השכרת רכב בארץ?
ישנה פריבילגיה למי שיכול ממילא להחזיק רכב, להפוך את הרכב הצמוד הראשון לנוצץ. לא מדובר על סיפור סינדרלה – של שכירות ללילה ולאחר מכן חוזרים למציאות, אלא על רכב חדש לגמרי שמגיע מהמפעל, שאפשר לשכור אותו לאורך שנים מחברת ליסינג ובמחיר שמצדיק את שווי הערך שלו.
זה לא יקר יותר בעצם?
"מה שעולה בזול – עולה ביוקר" ולפעמים אפילו בחיי אדם, כשמדובר בתחזוקה של רכב או על היכולות שלו. כדי ליהנות עד הסוף מהרכב הצמוד (מוסיקה במערכת חדשה, רכב תקין ובריא, ביטוח זול יותר) ניתן לברר לגבי אפשרויות להשכרת רכב בארץ.