הרפורמה בשוק הליסינג דיברה על ביטול ההטבה שממנה נהנו לאורך שנים חוכרי רכבים רבים, ששילמו פחות מס ממה שלמעשה היו צריכים – המס היה קטן יותר – כ- 2%, וכן שילמו אותו רק על הנטו של המשכורת. הרפורמה נכנסה לתוקף בשנת 2010 ובשנת 2011 כל בעלי רכבי ליסינג כבר שילמו 2.5% מס על השימוש החודשי ברכב. התוצאה הובילה לנטישה של תחום הליסינג למגזר העובדים שנהנו מההטבה הזו לאורך שנים. עם זאת, מרבית הלקוחות הללו לא פסקו מלשכור רכב בשיטת הליסינג, אלא פשוט פנו לליסינג פרטי.

ישנה התלבטות לא קטנה, האם יהיה זה חסכוני ומשתלם יותר לרכוש את הרכב כעת?
פיצוי מצד המעסיקים בגין הרפורמה?
מעסיקים בחברות בדרך כלל אינם נוטים להציע את ההפרשים שכעת סופגים חוכרי הרכבים. מדובר במאות שקלים שמכפילים אותם במספר הנהנים מן ההטבה. מצד שני, כדי לשלם פחות, אפשר להצטייד במספר עצות, כמו למשל להחליף את דגם הרכב. במקום דגם מנהלים – דגם משווי שימוש נמוך יותר, כמו למשל דגמי מכוניות קטנות יותר – יונדאי I25, מאזדה סדאן ועוד.

סביר להניח שהארגון מעניק הטבות בליסינג תפעולי
אפשרות של ליסינג מימוני
סביר להניח שהארגון מעניק הטבות בליסינג תפעולי, משום שיש בו שירותים ומוצרים שונים שכולם מצטרפים לחבילה אחת – כולל ביטוח רכב. מי שהליסינג התפעולי יקר מדי בעבורו – יכול לפנות לשטח הליסינג המימוני, בו משלמים רק על השכירות של הרכב עצמו, ומוצאים חברת ביטוח בנפרד שתעניק מחיר משתלם לביטוח רכב.
רכישת הרכב – בתום שימוש או כעת?
ישנה התלבטות לא קטנה, האם יהיה זה חסכוני ומשתלם יותר לרכוש את הרכב כעת למעשה באמצעות מימון לרכב, או להשתמש בעסקת ליסינג מימוני, שבו שוכרים את הרכב ועדיין לא משלמים מחיר מלא עליו, אלא אם מעוניינים לרכוש אותו בתום החוזה.