הליסינג המימוני מעניק תמיכה למי שמעוניין ברכישת רכב. הקהל הישראלי שהחל לבדוק את השטח מקרוב לא נותר ספקני לגבי העניין, ולכן ככל שהזמן מתקדם והופך לעתיד, ברור ליותר ויותר אנשים שישנם פתרונות מימון לרכב שאינם מחייבים תשלום מלא וחד פעמי לסוכנות היבואן כדי לקבל את הרכב כשהוא חדש במקום, אלא רק מקדמה בגובה של עשרות נמוכים של אחוזים, והיתרה – בתשלומים. וזוהי תחילתה של דרך ארוכה שבסופה הלקוח יכול לבחור אם לרכוש את הרכב המחיר מוזל או להמשיך לרכב אחר אם לאו.
לקחת הלוואה מהבנק?
באופן טבעי, הבנק הוא המקור המסורתי לתמרון בכספים, ויכול לספק גב כלכלי חזק גם בהלוואות. הבנק מספק אפילו הלוואה שנוצרה במיוחד כדי להקל על רוכשי הרכבים למיניהם – אפילו אם מדובר על יד שניה מפרטי או על רכבי יד שניה מליסינג. הלוואה שכזו דורשת בטחונות, ולכן בדרך כלל משעבדת את הרכב לבנק עד לתום הסדר התשלומים, כלומר – בתקופת החזרי התשלומים, הרכב יהיה שייך לבנק אלא אם הלווה סיים להחזיר את מלוא החובות בתשלומים.
לקחת הלוואה למימון רכב מחברת ליסינג?
כמו הבנק, גם חברות ליסינג מעניקות מימון לרכישת רכבים חדשים כישנים ואפילו בעסקאות טרייד אין אפשר למצוא שבאים לקראת הלקוח. רכישת הרכב מחברת הליסינג כרוכה בדרך כלל בפחות הוצאות, משום שבאופן טבעי הלקוח מחויב ישירות לחברת הליסינג ולא באמצעו מתווך מעניק הלוואות כל שהוא.
לרכוש את אותו הרכב, לבחור בדרך לרכישה
מימון לרכב לא אמור לשנות את התוצאה הסופית: הרכב שאתם בחרתם יהיה בידיים שלכם. השאלה היא באיזו דרך. בשתי הדרכים המקור המלווה משלם את כל הסכום למוכר הרכב, כשהלווה נהנה מפריסת תשלומים שמחולקת לחודשים רבים ושנים. היות ומדובר בתוכנית כובלת ששבירתה עלולה לעלות בקנס, רצוי לחשב את העמלות והריביות מראש ולהחליט על הכדאיות