מכירת רכב בשוק הפרטי היא קשה במיוחד כיום, ואפשר למצוא מספר מודעות שמככבות בלוחות הפרסומים למכירת רכב שמככבות ימים ושבועות. יכולות להיות לכך מספר סיבות: או שאין ביקוש לאותו רכב, או שמשהו בתנאי המכירה אינו מתאים לדרישות הלקוח, או שיכול להיות שהרכב עצמו אינו במצב מספק. והרי איך אפשר למכור במחיר מחירון, כאשר נמכרים רכבי ליסינג במצב חדש יחסית ובחיר שהוא מוזל יותר ממחיר מחירון? בשנים האחרונות חלה מהפיכת ליסינג פרטי שלא פסחה גם על ישראל.

מי שיש לו קושי בקניית רכב חדש במלוא התשלום במזומן, לא חייב להתאמץ הרבה
מדברים על המהפכה של הרכבים שלכם!
גבירותיי ורבותיי, בשנים האחרונות חל פה בישראל מ-ה-פך! ממנגנון רכישה שהיה מוגבל לסוכן בחנות היבואן – ולצרכן או לאדם פרטי שכבר השתמש ברכב ורוצה למכור אותו – לצרכן, הרי שמעגל האפשרויות הוגדל עם כניסת הליסינג לארץ. ליסינג פרטי הוא האופציה לרכוש רכב ברמה מעט פחות מאובזרת מרכב שנועד לשוק הפרטי (בדרך כלל פחות מראות חשמליות מתכווננות או קישוטים לרכב, מערכת שמע מקורית וכן הלאה). המחיר יהיה נמוך יותר גם משום שהיבואן מזמין כמות גדולה של רכבים – וממילא רוכש אותם בזול. כך הוא מוכר אותם בזול, ובתשלומים.

כשמסתיימת תקופת החוזה, משיבים את הרכב לחברת הליסינג ומתקזזים על ההוצאות
איך מקימים עסקת ליסינג פרטי?
אפשר לומר, שליסינג פרטי פתרון למימון רכב. מי שיש לו קושי בקניית רכב חדש במלוא התשלום במזומן, לא חייב להתאמץ הרבה, אלא לרכוש את הרכב התשלומים, מחברת הליסינג. על פי השלב הראשון, הלקוח ישלם מקדמה ואת השאר בתשלומים לתקופה שבין שנה לכמה שנים.
מה עושים עם הרכב בתום תקופה?
כשמסתיימת תקופת החוזה, משיבים את הרכב לחברת הליסינג ומתקזזים על ההוצאות, כך שאם הנהג עבר על קילומטראז' מסוים שנקבע מראש – עליו לשלם את ההבדל, משום שיש לכך השפעה בהמשך על מחיר הרכב כשיועמד למכירה. לקוחות שמעוניינים לרכוש את הרכב יכולים להשלים סכום סמלי שהוחלט מראש.