היום לא ניתן עוד לעקוב אחר מספר הנהגים שנוהגים לסירוגין ברכב אפילו אם העניין רשום על גבי הרישיון הרשמי של הרכב. קיימים בישראל ובעולם כולו רכבי ליסינג והשכרה אשר בעליהם הם באופן מעשי החברה (של הליסינג או ההשכרה) ואפילו אם הרכב הוחכר לחברה או לארגון שמסר אותו לנהג, יכול להיות שיעשה ארגון מחדש וימסור אותו לאחר (לאחר פיטורין למשל), או שהרכב פשוט עבר ידיים רבות תחת השכרות יומיות של המכונית. אפילו ברכבים פרטיים יכולים להיות מספר משתמשים שהם בני הבית.

רצוי שלא לקנות רכב מחברים
רצוי שלא לקנות רכב מחברים

מה משתנה ברכב עקב שימוש מרובה נהגים?

הבלאי והשחיקה של הרכב גוברים ככל שישנו מספר גדול יותר של נהגים. לכל אחד ישנו סגנון נהיגה אחר, לא תמיד מתקנים כל בעיה שצצה ברכב, ולפעמים אין לנהג מספיק היכרות עם הרכב כך שהוא לא נוהג בו במשנה זהירות. בנוסף, הרכב נמצא יותר בשימוש, משום שיותר נהגים נצרכים לו, ולכן זה מעתיר את הסיכויים להיפגם ולהיחבל אם לא חיצונית – אז אולי במבנה שלו.
לכל אחד ישנו סגנון נהיגה אחר
לכל אחד ישנו סגנון נהיגה אחר

היכן להתחיל לחפש רכב?

ככל שרכבי הליסינג ממשיכים להציף את הכבישים, יש להם ביקוש רב אף יותר מלמכוניות שהיו בשוק הפרטי. כך אפשר להפעיל עליהן מעקב טוב יותר, לקבל רכב שהיה מתוחזק לאורך השנים, וסך הכול הרכב חדש יחסית – בן פחות או יותר 3 שנים. ישנם רכבים בשוק הפרטי שחונים לצידי הכביש, כאלו שמופיעים בלוחות רכבים באינטרנט ובעיתון המודפס, במגרשים לטרייד אין ועוד.

"רצוי שלא לקנות רכב מחברים"
יש מי שמאמין במוטו הזה, משום שכל עוד הרכב בסדר – אשריכם, אולם מה קורה אם מגלים טעם לפגם לאחר שימוש קל ברכב אשר עליו החבר שלכם לא דיווח? רצוי לא להעמיד את החברות באמצע, ולרכוש את הרכב מהיכן שיש עליו עוד אחריות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר