כבר בתחילת שנת 2010 נכנסה לתוקפה הרפורמה בשוק הליסינג אשר על פיה מחלקים את כל הרכבים על פי קבוצות שווי שימוש לפי "קבוצות רישוי", וכל רכב מקבל שווי שימוש אחיד וקבוע, בניגוד לשיטה הלינארית (אחוז ממחיר מחירון). כאשר העובדים החוכרים רכב מאת העבודה רואים בתלוש המשכורת שלהם סעיף שווי שימוש, הכוונה היא לסכום כסף שיבטא את ערכו של הרכב הצמוד על פי תוספת הכנסה. כאשר תוספת זו נכנסת לערך הברוטו ולא הנטו, זה מגדיל את המחויבות של השכיר במס, והמס עלול לחול על המשכורת כולה.

כל רכב מקבל שווי שימוש אחיד וקבוע
ליסינג תפעולי – מה היתרון?
ליסינג תפעולי מקנה למי שעובד סביב השעון יתרון לא קטן – למעשה הוא פוטר את המחזיק ברכב מתשלומים שוטפים לרכב ומקבל שירות שוטף מנציג השירות של חברת הליסינג, למשל לקיחת הרכב לטסטים ותשלום על הרישוי, פוטר מתשלומי ביטוח בסיסיים, וגם אפשר לקבל שירות של שטיפת הרכב הנלקח ממקום חנייתו לשטיפה – ובחזרה. מכאן ניתן להבין מדוע ליסינג תפעולי כדאי לארגוני גדולים.

הליסינג הפך לפחות רלבנטי לעסקים, ויותר רלבנטי לפרטיים
ליסינג מימוני לעסקיים – האם כדאי?
כאן העסקה היא מצומצמת יותר, מדובר על השכרת רכבים בלבד, והיות שכך המחיר אמור להיות נמוך יותר ליסינג תפעולי, עדיין אינו מצדיק עסקה כזו לחכירה מול ליסינג פרטי לדוגמה. הליסינג מימוני יכול להתאים למקרה שבו העסק עצמו מעוניין לרכוש רכב בדרך נוחה לפריסת תשלומים.
תנאים שמשתנים – מחייבים פעולה תואמת
כפי שהחיים דינאמיים ונדרשים למצבי הסתגלות שונים בהם, כך גם בתחום הליסינג. הליסינג הפך לפחות רלבנטי לעסקים, ויותר רלבנטי לפרטיים משום שאותן אלטרנטיבות הופכות לזולות יותר, עד אשר ייתפר מוצר רלבנטי לעובדים בחברות ובארגונים.