שיטת הליסינג לכלי רכב הינה שיטה המזכירה במעט את שיטת השכרת הרכבים. ישנם שתי דרכים לממש שיטה זו. ליסינג מימוני- בשיטה זו עבור תשלום חודשי קבוע ותשלום חד פעמי גבוה יותר ניתן לחכור כלי רכב ולקופה קבועה מראש. ההחזר החודשי מכל בתוכו את התשלום עבור הרכב ועבור הריביות השונות. בשיטת הליסינג התפעולי מצד שני, בעבור תשלום חודשי קבוע יותר וגבוה יותר ניתן לחכור רכב בו כל העלויות נספגות בעלות הקבועה. כלומר טיפולים, רישוי, ביטוח וכו' נכללים בתשלום הקבוע.

שיטת הליסינג מאפשרת מימון לרכב
מה קורה עם הרכבים לאחר תקופת החוזה?
לאחר התקופה החתומה הרכב לרוב מוצע למכירה במחיר זול באופו יחסי בהתאם למספר הקילומטרים ושנת יצורו. את הרכב ניתן לקחת לבדיקה אשר החברה תממן ובמידה שהרכב תקין ניתן לצאת עם רכב חדש באופן יחסי במחיר זול עם אחריות לשנתיים! ולכן ליסינג יד שנייה הפך להיות תופעה רווחת.

ליסינג מאפשר להשיג רכבים חדשים יותר מאשר תיכננו
כיצד הליסינג גרם לתחרות ?
שיטת הליסינג גרמה לתחרות עזה בין היבואנים השונים, הם נאלצים להילחם על כל לקוח. היבואנים נאלצים להציע מכוניות במחירים נוחים ובתנאים טובים על מנת להילחם בשיטת הליסינג. אביזרים נלווים מוצעים עם הרכבים החדשים ולעיתים היבואנים אף מתחייבים לקנות את הרכב בחזרה כעבור מספר שנים. שיטה זו היא טובה לכל הצדדים כיוון שמספר המכירות עלה וכתוצאה מכך גם המדינה הרוויחה בגלל המיסוי.
לאיזו תופעה גרמה השיטה הזו ?
שיטת הליסינג גרמה לתחרות עזה על לב הלקוח, המחירים של כלי רכב צנחו והלקוח חיזק את כוחו בשוק. מצד שני התופעה הביאה לריבוי כלי רכב בכבישים, מה שמוביל לריבוי תאונות וזיהום אוויר מוגבר.