בשנים האחרונות התפתח ענף הליסינג רבות בארץ, עד כדי כך שנתונים אחרונים מראים על כך שעד כ-70% מכלל הרכבים על הכביש הם מחברת ליסינג זו או אחרת. בכך הפכו חברות הליסינג להיות צרכניות הרכב הגדולות ביותר בשוק הרכב הישראלי ובדרך אגב, אחוז זה הוא גבוה משמעותית בהשוואה לשאר המדינות המפותחות.

כיום קיימים בשוק שני סוגי ליסינג עיקריים
כיום קיימים בשוק שני סוגי ליסינג עיקריים

חוסר וודאות

למרות גודלם בשוק, עדיין קיימת חוסר וודאות בקרב הציבור בכול הנוגע לליסינג ולסוגיו. הבנה של הליסינג על מרכיביו יכולה לחסוך לצרכן אלפי שקלים בשנה. שקלים אשר הוא עבר קשה על מנת להשיגם. כיום קיימים בשוק שני סוגי ליסינג עיקריים כאשר לאחד מהם יש ווריאציות שונות. שני סוגי הליסינג הם ליסינג תפעולי וליסינג מימוני, אולם סוג הליסינג אשר נעסוק בו במאמר זה יהיה הליסינג המימוני.
חברת הליסינג בעצם מלווה לכם כסף
חברת הליסינג בעצם מלווה לכם כסף

ליסינג מימוני

ליסינג מימוני הוא מקרה בו הלקוח משלם מקדמה על גובה של % מסוים מעלות הרכב ואת היתרה הוא משלם בצורה של תשלומים חודשיים הכוללים ריבית על ההלוואה וכן כוללים את הפחת על הרכב. משך תקופת הליסינג (התשלומים החודשיים) היא בין 3 ל-5 שנים תלוי בהסכם שערך עם חברת הליסינג. זכרו, חברת הליסינג בעצם מלווה לכם את הכסף שדרוש לכם לרכישת הרכב שכן הם קנו אותו מן היבואן.

ההבדל בין ליסינג תפעולי לליסינג מימוני
הבדל מהותי בין ליסינג מימוני לבין ליסינג תפעולי הוא בזה שבליסינג מימוני אחרי הלקוח על ההוצאות השוטפות של הרכב, כמו רישיון רכב, ביטוח, טיפולי מוסך וכו' ואילו בליסינג טיפולי אחראית חברת הליסינג לאותם טיפולים שוטפים, וכמובן, שליסינג תפעולי, בשל הסיבות שצוינו, עולה יותר כך שהתשלום החודשי נהיה גבוהה יותר. אולם חשוב לזכור, לחברות ליסינג לרוב יש הנחות עם מוסכים וחברות ביטוח כך שהסיכוי שהליסינג המימוני יחד עם ההוצאות השוטפות יגיעו לסכום גבוה יותר מדי חודש מאשר הוצאות הליסינג התפעולי.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר