ישנן שתי צורות ליסינג עיקריות קיימות, לנוחיותם של לקוחות רכבים שונים. כל אחד יכול לבחור כיום באופן חופשי את השיטה שמתאימה לו, והמכנה המשותף הוא שהרכב חדש, והמשתמש משלם את המחיר בתשלומים נוחים על פי מידת יכולתו. העסקאות נפרשות על פני 3-5 שנים, ובעצם בתקופה זו השוכר מרוויח את אחריות היצרן בשנים הראשונות לשימוש, ואת השירותים המיוחדים שחברת הליסינג מציעה ללקוחות, בין השאר טיפול של נציגים במקרים שונים ברכב – כשצריך לשטוף אותו, לקחת אותו לתיקון או לטיפול ועוד.

אין הרכבים הופכים לנכסי החברה
ליסינג תפעולי לחברות – שוק הליסינג לאן?
ליסינג תפעולי בנוי על הרעיון שהרכב זוכה לתפעול מ-א' ועד ת' מידי חברת הליסינג. אם הלקוח הסופי שמשתמש ברכב זקוק לקחת את הרכב למוסך או לשטיפה, לטסט או לשלם על הרישוי. במסגרת העסקה התפעולית, משלמים גם על הביטוח לרכב (יש לברר אם זה ביטוח חובה בלבד או גם ביטוח מקיף – ומה הם כוללים).

חברות גדולות כקטנות שוכרות שירותי ליסינג
למה לשכור רכב יותר טוב מרכישה?
אם בעבר חברות נהגו לרכוש את הרכב ולהפוך אותו לנכס החברה, הרי שכיום חברות גדולות כקטנות בוחרות בשיטת הליסינג. בשיטה זו אמנם הרכב אינו הופך לנכס החברה והעסק רק מחכיר את הרכב לעובדים, אולם העובדים נהנים עדיין מרכב חדש (שתמיד יתחלף ויישאר חדש מול חברת ההשכרה לאחר תום כל חוזה) , ואין נזק מבחינת ההכרה של הרכב במס לצורך העניין.
ארגונים גדולים
ארגונים שמפעילים משאיות יכולים להשתמש בשיטת ליסינג למשאיות, כמו גם ארגונים שמעניקים את הרכבים מהליסינג לטובת העובדים, יפסידו כיום פחות מהעסקה עקב תשלום של העובדים על שווי המס. למרות זאת עדיין כשעושים השוואה בין מה שמקבלים בשיטה זו לבין עסקת רכב אחרת, יש בכך יתרונות רבים למשתמשים. קורס מלגזות