כשהשיקו את הפיג'ו החדשה החליטו על קונספט חדש, משפחתית קטנטונת עם שלושה צילינדרים. הרעיון שלהם היה להתחרות בפולקסוואגן גולף וברכבים הקוריאנים, ולהציג לעולם רכב "סופר מיני" עם יכולות ומרווח של רכבים משפחתיים. אני בכל אופן תכננתי לקחת את הרכב ולראות אם יש סיבה לחיוכים שלהם שם בפיג'ו ולראות אם הם הצליחו לעלות על יתרון בשוק בישראלי.
פג'ו 308 החדשה. מנוע 1.2 ליטר עם 130 כוחות סוס ו- 23.4 קג"מ
מבט חיצוני ופנימי - כמו ילד עם יופי גרמני ואופי צרפתי
נתחיל עם הלוק של הפיג'ו. הייתה סיבה שכשביקשתי את הגולף קיבלתי את ה-308. מישהו בחברה החליט לצאת בראש חוצות ולהכריז מלחמה על המוצרים הגרמניים והקוריאנים וכך עיצב את הדגם החדש לפי המראה של הגולף המפורסמת. כנראה רצו לקרוץ לציבור שמפחד מהרכבים הצרפתיים ואכן הרושם הראשוני מושך את העין. הדמיון מתבטא כבר בגודל, עם הבדלים של חצי עד ס"מ באורך וברוחב לטובת הפיג'ו, כשבבסיס הגלגלים ההבדל של 2 ס"מ. התוספות הנחמדה שעלו עליה הצרפתים הן התאורה בתחתיות מראות הצד המאירות את הדלת בערב וכמובן התקפלותן האוטומטית, אופציה שהיא פשוט התחשבות קטנה מצד החברה. כשנכנסים פנימה המכונית מזכירה לנו את דגם ה-208, אוחזים בהגה קטן וספורטיבי, לטענת החברה, שממוקם נמוך יחסית כדי שתוכלו לראות את המחוונים בצורה ברורה ויפה מעל. השליטה על הרכב נעשית רק ע"י קונסולת המגע שכנראה תהיה טובה רק לדור שנולד לעולם האייפון. כרגע, הקונסולה הזו אינה נוחה במיוחד, בייחוד התפעול בזמן נסיעה ועלולה להסיח את תשומת הלב. מה גם שהעלמת כל המכניקה הזו יוצרת מראה של פלסטיק אפור רצוף שקצת פוגמת במראה החדש. תא המטען ממשיך להציע מרווח עצום למשפחות הצעירות.
איכות המנוע - עוצמה שמנצחת גם את היריבות הגרמניות
יצאנו לדרך ושמנו את פעמנו אל חיפה. התוכנית: נסיעה עירונית בת"א, קצת לחיצה על הגז בכבישים המהירים ולבסוף נסיעה בעליות וירידות חיפה ובחזרה הביתה לפלורנטין. הפיג'ו שקטה מאוד כשמסובבים את המפתח, הנהימה הקלילה הזו מעלה חיוך בשפתיים. דרכנו בסיוט הפקקים של ת"א עברה עלינו בהרגשה טובה. שכן, הפיג'ו נעה בקלילות בזכות תיבת שישה הילוכים (לא רובוטית חשוב לציין) ועוברת את המהמורות בשיוט וספיגה של המכות הקטנות בדרך. בפניות החדות ההגה מתפקד בזריזות משמחת ולמעשה הדבר היחידי שפוגם באיכות הנסיעה היא מערכת דימום המנוע שפועלת בצורה מעט גסה. מזל שאפשר לכבות אותה. אז עברנו את מסוכת ת"א בציון 80 והמשכנו הלאה, בכבישים המהירים היכולות של המנוע כבר באים ליידי ביטוי. אכן, מנוע 1.2 ליטר עם 130 כוחות סוס ו- 23.4 קג"מ- הרכב מתפקד טוב. התאוצה המהירה שלו (מתחת ל-10 שניות) מספקת תחושה של רכב ספורטיבי שלא הייתם מצפים מרכב משפחתי וההנאה ממשיכה גם כשמגיעים לחיפה. הכוח שמייצר המנוע ממשיך לספק נהיגה שקטה גם בעליות הכרמל, למרות החשש של מנוע שלושה צילינדרים.
מחירו ההתחלתי של הרכב עומד על 130,000 ש"ח
מחירים - אולי במקום מילקי נפגין על עולם הרכב
המחיר ההתחלתי של הרכב עומד על 130,000 ש"ח, אך כולנו יודעים שהמחירים הם בעיקר בזכות ממשלות ישראל האהובות שלנו. מול המתחרות הקטנות, הפיג'ו מציעה רכב משפחתי קטן ומרווח מאוד. לעומת המתחרות הגדולות (גרמניות) שלה בשוק, היא זולה בכ- 10,000 ש"ח ומציעה רכב שמאובזר ברמה גבוהה. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 13 ק"מ לליטר אשר אינה משתווה למכוניות הסופר מיני הקטנטנות. מה משתלם עם תא מטען גדול יותר ואיכות נסיעה טובה יותר ובהחלט זולה מול המתחרות הגדולות שלה.
השליטה על הרכב נעשית רק ע"י קונסולת המגע
לסיכום, היא אומנם לא תתחרה במשפחתיות הרגילות (טויוטה קורלה ודומיהן) אך רוחב השוק שלה נמצא ממכוניות הסופר מיני עד המשפחתיות והיא בהחלט מספקת את הטוב משני העולמות.