רוב רוכשי המכוניות בארץ בשנים האחרונות וגם אלו שנהנים משיטת הליסינג המימוני כבר יודעים מה זה ליסינג לפרטיים, עובדה שרוב הרוכשים השתמשו ביתרון שהליסינג מעניק להם. למעשה, הליסינג הוא שיטת מימון כמו הלוואה. שוכרי המכוניות הם בעיקר שכירים וגם משקי בית, שמקבלים את הרכב מבלי לשלם עליו מקדמה – אלא משלמים עליו בתשלומים במחיר נמוך יחסית עד לתקופת התחייבות של בין שנה לחמש שנים. הרכב נמצא בחיק השוכר למשך אותה התקופה כאילו היה רכבו הפרטי, והוא
זה שישלם עליו דמי ביטוח והתחייבויות נוספות. בתום התקופה יוכל לרכוש אותו במחיר מוסכם מראש.
לא חבל על הכסף ש"נזרק" בשכירות?
לא! הכסף לא "נזרק" אלא יהיה לו שימוש בשעת המימוש של העסקה: לאחר תום תקופת השכירות, יוכל הלקוח להשלים את עסקת הרכישה אם ירצה – עם אותו רכב, או לרכב אחר בתוספת תשלום מסוימת. התשלום לחברת הליסינג יכול לכלול במידה והלקוח מעוניין גם תנאי עסקה גמישים שמותאמים לו, סעיפי תחזוקה כמו טיפול במוסך ושירותי שונים – כאלו שרצוי להשוות מחירים עליהם לפני שמוסיפים עוד כסף.
מה התנאים שמציעה חברת הליסינג?
אם ישנו ביטוח מסוים דרך חברת הליסינג, חשוב להביט קדימה ולצפות את הסיכונים שלא ממש נראים לעין עכשיו ולהבין מה קורה אתם בהמשך. למשל, גניבה או תאונה – מה קורה במצב שהרכב נמצא במצב של "טוטאל לוס"? האם תקבלו רכב חליפי? ישנן חברות שאינן מבטחות בביטוח מקיף באופן מקיף באמת, אלא להפרשת כספים לצורך הכיסוי העתידי.
תמחור אחזקת הרכב
ישנם דברים שונים שיכולים להשפיע על תמחור תחזוקת הרכב, כמו למשל קילומטראז'. החוזה בין הלקוח לחברת הליסינג מחייב את הלקוח לעמוד בקילומטרז' מסוים. על כל קילומטר עודף מזוכים ועל כל קילומטר חורג מחויבים. בנוסף, מי שמבצע יציאה מן העסקה מוקדם מהמועד שסוכם צפוי לקנס – על זאת רצוי לברר מראש.