הנתונים בשטח מראים, כי גם לאחר מתן הנחות של עשרות אחוזים במחירי הרכבים החדשים, עדיין בעלי סוכנויות למכירת רכבים מרוויחים מהמבצעים המיוחדים והעסקאות המוזלות. האותיות הקטנות מרמזות, כי ממילא הצרכן עלול לשלם עשרות אלפי שקלים יותר ממחירי הרכבים שעליהם הוא משלם, ונשאלת השאלה אם לא כדאי להמתין עם שאלת רכישת הרכב עד לקבלת הצעות מפתות כאלו או אחרות של חברות ליסינג למימון רכבים. הרווח בעסקה כזו הוא כפול- לא רק משום שהמחיר הינו נמוך, אלא גם משום שתנאי העסקה בחלוקה לתשלומים עתידה למתן את ההוצאה כולה.

רכב חדש במחיר חיסכון
איך עדיין נרשמים רווחים כשהמכוניות נמכרות בהנחה משמעותית?
מדובר ממילא במכוניות אשר לא היה בהן שימוש – ואפשר לציין שהן לא נסעו קילומטר אחד. מבחינה מכאנית, המכוניות חדשות לגמרי כשהן שייכות ליד הראשונה שהיא חברת הליסינג. יתכן שהן נמצאות מעט זמן על המגרשים בסניפי החברה או שהן נמכרות כמכוניות חדשות בצמוד לשנת הייצור שלהן או שעברה שנה בלבד ממועד ייצורן ישירות ללקוחות ובהסכמה של שתיקה מצד היבואנים – כשהן נמכרות במאותיהן לאורך תקופת מבצע קצרה.

רכב שבעליו חסכו
להשיג מכונית מבוקשת בזול
בדרך כלל מחיריהן של מכוניות "רבות מכר" רק הולך ומאמיר עם הביקוש להן, אולם כאן ההיגיון הולך מעט אחרת: דווקא המכוניות המבוקשות יותר נמכרות בכמות רבה יותר ותחת "מסגרת של לחץ" - בתוך זמן קצר בלבד. זו שיטה שבה ניתן להגדיל את נפח המכירות ממילא, ועל אף שהרווח הוא קטן יותר ניתן להכפיל אותו ביותר מכוניות שנמכרו שהיה להן מחיר מפתה.
מה אומר הסבסוד הצולב?
כאשר הצרכן רוכש באופן ישיר מן היבואן רכב, הוא בדרך כלל ישלם סבסוד צולב, כלומר אמנם הלקוח ירכוש את הרכב במחיר מוזל, אולם ישלם יותר בתחום משיק – כמו "חוק כלים שלובים". זאת בעוד בחברות הליסינג מקור ההנחה הוא למעשה במחיר הנמוך ממילא שהן קונות את הרכבים מראש.