דצ'יה כבר עוררה אצלנו סוג של סערה קטנה עם ההצלחה הסוחפת שלה בכל הנוגע למספר מסירות הרכב שהצליחה להשיג. היא הוכיחה עצמה כיצרנית הנותנת את התמורה ללקוחותיה, ביחס לסכום ששילמו עבור הרכב. כעת, לאחר ההצלחה, יש לה זמן לעבוד על גזרת הביצועים שלה. דצ'יה משדרגת את היצע המנועים שלה לטובת שיפור ביצועים, חיסכון בדלק ופחות זיהום.
דצ'יה דאסטר יזכה במנוע חדש וחסכוני
המטרה: פחות זיהום
דצ'יה העמידה כנגד עיניה מטרה אחת והיא הורדת זיהום האוויר מפליטת המנועים שלה. היא השכילה והבינה כי רוב הנהגים מעדיפים לרכוש רכבים העלי דרגת זיהום נמוכה. מעבר לכך, בדצ'יה הבינו כי העולם כולו הולך לכיוון "ירוק" יותר מבעבר, ושעליה להתאים עצמה לתקנות זיהום המחמירות. היצרנית תייצר מנועים מנועים שיעמדו בתקנות היורו 6 המחמירות. בהמשך השנה, דצ'יה תייצר את ה
דצ'יה דאסטר עם מנוע בנזין חדש ומחודש שיקדם אותה בדרך אל היעד.
הדרך: דצ'יה דאסטר החדש
השינוי הירוק שדצ'יה עושה, בא לידיי ביטוי באופן בולט בדגם הדאסטר שלה. הדאסטר הוא רכב הפנאי של היצרנית, אשר מביא איתו תג מחיר תחרותי ביותר, במיוחד לאור היכולות שלו לעומת המחיר המשולם. הדאסטר יקבר מנוע בנזין חדש בנפח 1.6 ליטר, המפיק 114 כוחות סוס, כאשר הוא מוצע בגרסת הנעה כפולה או הנעה קדמית בלבד. שני הדגמים יגיעו עם מערכת Start/Stop, מה שיתרום באופן ישיר להורדת הזיהום ולצריכת הדלק. למען הדיוק, פליטת המזהמים תעמוד על 155 גרם לקילומטר בגרסה בעלת ההנעה הכפולה ו 145 גרם לזו בעלת ההנעה הקדמית.
דצ'יה תשפר את המנועים שלה לעמידה בתקן יורו 6
נתונים טכניים ומחיר
על פי דצ'יה, צריכת הדלק של הדאסטר בעל ההנעה הכפולה, תעמוד על 17 ק"מ לליטר בנזין ואילו הדגם בעל ההנעה הקדמית מסוגל לעבור 18.5 ק"מ על כל ליטר בנזין. הדאסטר החדש יוצע בשתי רמות גימור, כאשר הפשוטה נוקבת בתג מחיר בריטי של 9,495 ליש"ט ורמת הגימור המפוארת יותר עומדת על 10,495 ליש"ט. בנוסף להבדלים במחירים בין רמות הגימור, על מנת לקבל עם הדאסטר שלכם את מערכת ההנעה הכפולה, עליכם להיפרד מעוד 2,000 ליש"ט לכל אחד מהדגמים.
מייקאובר בטעם דיזל
בין השינויים שדצ'יה תביא עמה, אפשר למצוא את המנוע הדיזל המוכר והחסכוני מבית רנו הנקרא dCi, בנפח 1.5 ליטר שיביא עמו 110 כוחות סוס וצריכת דלק מרשימה של 27 ק"מ לליטר. מנוע הסולר הקטן יותר, יוצע בדגם הדצ'יה סאנדרו וכמו כן ברנו לוגאן, כאשר גם המנוע הזה יעבור שינוי ירוק משמעותי ופליטת מזהמים מזערית של 90 גרם פחמן דו חמצני לכל קילומטר וצריכת דלק של 31 ק"מ לליטר.