בתקופה האחרונה אנחנו עדים ליותר ויותר טכנולוגיות שמחליפות, ובעצם מפצות על טעויות אנושיות בזמן הנהיגה. גוגל החלה לפני מספר שנים לפתח טכנולוגיה של רכבים אוטונומיים, ומשם כל יצרן פיתח, או השתמש בפיתוח של יצרן אחר, לטובת ייצור מכוניות בטוחות יותר, שבהן טכנולוגיות מפצות על טעויות אנושיות של נהגים.    
פולקסוואגן הראשונה שאבזר את כל דגמיה בשלל מערכות בטיחות
פולקסוואגן הראשונה שאבזר את כל דגמיה בשלל מערכות בטיחות
מרימת הכפפה
פולקסוואגן הגרמנית יוצאת בצעד ראשוני ומבורך ומחליטה לצייד את כל הדגמים של פולקסוואגן, מהפשוטים ביותר כמו הפולקסוואגן אפ, ועד ליוקרתיים ביותר כמו הפולקסוואגן טוארג, במערכות בטיחות אקטיביות שיטיבו לנהגים ולמשתמשים בדרכים ובעצם יפצו על טעויותיהם, כמו מערכות המפקחות על שטחים מתים בעת נסיעה, מערכות המונעות סטייה מהנתיב ועוד אבזור נוסף המיועד למניעת תאונות, כמו מערכת בלימה אוטומטית.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
אמנם פולקסוואגן לא הייתה היצרנית הראשונה שהוסיפה את המערכות האלה לרכבים שלה, אך היא בהחלט הראשונה שתוסיף אותם לכלל הדגמים שלה, גם אלה שלא בקטגוריות היוקרתיות ביותר. ככה פולקסוואגן תיצור תחושת ביטחון בקרב לקוחותיה ותגרום לשלושה דברים: הראשון, והכי חשוב, פחות תאונות, שהרי המערכות מפצות על טעויות אנוש. שנייה, להגדלת מס' הלקוחות, כי הרי מי לא רוצה את הרכב הכי בטוח על הכביש. השלישי, "אפקט ההמשכיות", לקוחות פולקסוואגן יחליפו את רכביהם ללא המערכות האלה, לרכבים שכוללים את המערכות.
 
חבילת בטיחות
החבילה שמציעה פולקסוואגן ברכביה, כוללת בקרת שיוט אדפטיבית השומרת על מרחק קבוע, בנסיעות בינעירוניות, מהרכב מלפנים. מערכת לפיקוח על שטחים מתים במראות, המתריעה בעזרת אביזרים אור-קוליים במרחב הפנים של הרכב. בקרת סטייה אוטומטית ועוד שלל מערכות שכרגע מותקנות רק בדגמי פרימיום של פולקסוואגן. 
 
סטנדרטים חדשים ל NCAP
אחת הסיבות העיקריות למהפך שעליו הכריזה פולקסוואגן, היא העובדה שבמבחני הריסוק האירופיים, יורדת נקודה אם אין לרכב בקרות בטיחות אקטיביות המוגדרות כחובה. מה שלא פעם "שם רגל" ליצרן מלהשיג חמישה כוכבים ב NCAP.