שוק הרכב הוא גיזת זהב שעל פניה מתנהלים עסקים שונים שקשורים ברכב – בעולם ובארץ: עולם הליסינג, ביטוחים לרכב ושירותים נלווים שעונים על כל מה שנלווה לעניין: מוסכים, מכוני רישוי ועוד. ככל שישנה רמת חיים הולכת ועולה בארץ לצד צורך ועניין באחזקה של לפחות רכב אחד בכל בית אב שמסמל סטאטוס, כך שוק הרכב מתפתח ונוצרות הזדמנויות שונות שבאות לקראת הלקוח, בעיקר בתחום הליסינג כאשר הוא מציע עד 100% מימון, ליסינג מימוני או ליסינג תפעולי. כשמדובר בליסינג לחברות, חלק מהנטל מוטל גם על כתפי מקום העבודה, מה שמעניק מצד אחד הטבה לעובדים ומצד שני לא פוטר אותם מאחריות לגביו.

ליסינג משתלם לעסקים
ליסינג – עושר מחשבתי
רכבים שנועדו לליסינג נרכשים בכמויות על ידי חברות ליסינג ואלו מחכירות את הרכבים לחברות. חברות וארגוני עובדים מעדיפים כיום שלא להשקיע כספים רבים ברכישת הרכבים שייועדו לשימוש העובדים, אלא לשלם פחות עבור רכבים חדשים ומתחדשים כל שלוש שנים פחות או יותר, וכך העובדים נהנים מתנאי אחזקה מיוחדים, מאחריות עקבית לרכבים וההוצאות הופכות משתלמות יותר, ככל שישנם פתרונות ליסינג שונים.
ליסינג תפעולי או מימוני?
החברה יכולה לבנות עסקה עם חברת הליסינג שבה היא רוכשת את הרכב בתנאי מימון נוחים, או לגבש עסקת ליסינג תפעולי, כלומר – לא רוכשים את הרכב, רק משתתפים בשכירות של הרכב ביחד עם העובד, על מנת שזה יהיה יכול לקבל הטבה ותנאים טובים באחזקת הרכב. הכול תלוי בבחירת החברה או הארגון, או לפי היכולת הכלכלית, שכן בדרך כלל אם מדובר בליסינג מימוני לרכבים רבים, ישנו צורך לשלם סכום התחלתי עבור כל רכב שלגביו ניתנת הלוואה.
מהי כמות הרכבים הרצויה?
חלק משיקולי החברה יכולים להיות כמות הרכבים הרצויה; באם מדובר על כמות רבה של רכבים, ניתן להפעיל את הליסינג התפעולי, אולם אם מדובר על כמות קטנה של רכבים, אפשר יהיה לעמוד בהוצאות הראשוניות של הפקדה התחלתית לטובת חברת הליסינג, על מנת שהנכס יעבור בתום התקופה להיות של החברה בתוספת תשלום קבועה וידועה מראש.