בתחילת ינואר האחרון, באחד מן הימים הסוערים מבחינת מזג האוויר בחורף הנוכחי, הושק מותג רכב חדש בישראל, דאצ'יה. מאז היום ההוא מזג האוויר התייצב ונרגע אך הסערה עברה לשוק הרכב המקומי שלנו. בסיום החודש הראשון של מותג דאצ'יה מסכמת היבואנית קרסו מוטורס כ 400 הזמנות של רכבי החברה וכ 200 יחידות של הדגם שכבר עלו הכבישים.
דאצ'יה דאסטר באולם התצוגה של החברה בפתח תקווה
ההצלחה של דאצ'יה דאסטר
ההצלחה הגדולה של דאצי'ה מגיע מקטגוריית הפנאי, דאצ'יה מעניקה ללקוחות בישראל מכונית פנאי עם הנעה כפולה, מנוע דיזל ויכולות שטח של ממש במחיר שמשתווה למכונית משפחתית. הדגם דאצ'יה דאסטר היה חלק ממערך פרסום וקידום מכירות גדול שהיינו עדים לו בחודש שעבר, וככל הנראה ההצלחה של מותג דאצ'יה מגיעה מדגם פנאי מוצלח זה.
היסטריה בקטגוריית הפנאי בישראל
200 היחידות של המותג שכבר על הכבישים יכולים להפתיע רבים מתעשיית הרכב בישראל ובעיקר יכולים להלחיץ את החברות המתחרות של דאצ'יה. עם כניסתו של רכב הפנאי של דאצ'יה לתחרות בישראל ניתן היה להרגיש את הורדת המחירים בקטגוריית הפנאי. לאחר השקת רכב הפנאי של דאצ'יה סובארו החלה בקמפיין קידום חזק לסובארו XV ואפילו קיה ספורטאז' הגדול קיבל תג מחיר חדש ותחרותי בקטגוריה.
הצלחה מעבר למצופה לדאצ'יה
מה לא שמענו בחודש האחרון על דאצ'יה? שישראלים לא יתקרבו לדגם הזה, שישראלים לא יוכלו לנטוש את תיבות ההילוכים הידניות, שאין מצב שישראלים ירכשו מכונית עם רמת בטיחות בינונית .המציאות לעיתים רבות מפתיעה מאוד. תג המחיר התחרותי במיוחד של דאצ'יה נותן לישראלים רבים את האפשרות להתחדש במכונית חדשה, מודל 2015 ללא כל צורך לשבור חסכונות וקרנות כספיות שונות.