אם בשל הרחבת המשפחה, שינוי מיקום גיאוגרפי או כל סיבה אחרת, גמלה ההחלטה שאכן, יש צורך בקניית רכב בלי לרוקן את החשבון בנק. עכשיו עומדת לפניכם השאלה הגדולה- האם לרכוש רכב מיד שנייה, או לבחור בפתרון הטרנדי שהולך ונפוץ יותר משנת 2010, בה חברות הליסינג יצאו מגבולות הליסינג תפעולי לחברות אל הליסינג הפרטי, לאזרח מן השורה. במשך השנים נוספו עוד חברות ליסינג אל תוך שוק הליסינג הפרטי והגדילו את אופציות הבחירה.

ניצחון הליסינג הפרטי
אז איך שיטת הליסינג עובדת?
חברת הליסינג מבקשת קודם כל, מקדמה מהלקוח בסביבות ה 25%-50% משווי הרכב הנבחר. המחירים נעים בטווח שונה בהתאם לחברה, לתוכנית שנקבעה מראש ולרכב. תקופת הליסינג יכולה נוע לרוב בין שנה לשנה וחצי, לפי התוכנית המסוכמת מראש (ישנן חברות המציעות תקופת השכרה של שנתיים עד שלוש). בתקופה זו ישנו תשלום חודשי על סך כל ירידת ערך הרכב על פי המחירונים. בסוף תקופת הליסינג ישנה אופציה לקניית הרכב (לפי מחירון יצחק לוי) או להחליף את הרכב הנוכחי לדגם חדיש יותר ותוכנית חדשה לזמן מוגדר מראש.
למה כן ללכת על ליסינג
בראש ובראש עומד היתרון החשוב מכל- סכום הליסינג החודשי מצטבר לידי סכות פחות מזה אשר היית משלם אם היית קונה רכב יד שנייה מליסינג, יש לקח בחשבון גם את ירידת ערך הרכב הקנוי במשך השנים. כמו כן, בליסינג פרטי נהנים ממכוניות חדישות ושדרוגים לדגמים חדשים מידי תקופה. פלוס נוסף הוא החיסכון באנרגיה ובטרחה שבלמכור את האוטו. חברות רבות מציעות שירותי טיפול לרכב במחירים מוזלים מאוד.
למה לא ללכת על ליסינג
ישנם מקרים אשר בתוכנית הליסיניג החברה מגבילה את הרוכש במספר מסוים של קילומטרים לשנה. הרבה פעמים ציוד הבטיחות ואבזורו של הרכב פחות איכותי ומפואר מהדגים המוצאים ללקוח הפרטי.