כמו בכל סוף עונה, על כל הפריטים האחרונים שנותרו במלאי ישנם מבצעים שמעמידים את המוצרים לרשות הלקוחות כשהם חדשים לגמרי, עדיין באופנה, במחירים או בתנאים זולים יותר. בין שלל המוצרים, ממתינים במגרשי הרכבים גם רכבים חדישים תוצרת השנה האחרונה שעוד לא עלו על הכביש, וכל זאת תחת מטריית האחריות של היצרן. היופי הוא שרוכשים את המכונית מהסוכנות – יש לרכב "אבא ואימא", וכך גם בחברות הליסינג – אם רוכשות מלאי של רכבים בתחילת השנה – ועדיין נותרות מכוניות שלא נמכרו – הן נמכרות בסוף השנה במחירים זולים יותר.

מבצעי סוף שנה בשוק הרכב
אאוטלט ומבצעי סוף שנה
בחברות הליסינג רוכשים מראש רכבים שאינם הדגמים המאובזרים, אלא דגם נוסף בשורת פס הייצור של הרכבים, אולם נניח פחות חלונות חשמליים, או פחות "ברזלים" על הדשבורד. כך, בהבדלים קלים בלבד שאינם משנים מאיכות הנסיעה ברכב ניתן למצוא את הפתרון האולטימטיבי לרכישת רכב חדש, במחירים זולים, עם אחריות יצרן. גם בנמלים מצטברים רכבים שהופכים לעודפי מלאי והתהליך דומה.
מה גורם למוכרים להוזיל מחירים?
ההצטברות הרבה של עודפי הרכב מביאה להוזלה במחירים. כך גם כל שוק המכוניות המשומשות או מכוניות שלא הצליחו להמכר. כדי לפנות את השטח למכוניות חדשות שתכנסנה יותר כסף, ישנם מבצעי חיסול מלאי. הסיבה הנוספת היא הרצון של יבואנים ושל סוחרי מכוניות לעמוד ביעדי המכירות שהציבו לעצמם.
מכוניות שמחירן גבוה יותר באותו שנתון – מדוע?
יש מכוניות בשוק יד שנייה שהן בנות אותו שנתון. מצד שני, כל אחת מהן עלתה בזמן אחר על הכביש. זו שעלתה על הכביש אחרונה אמור להיות יקר יותר כמובן, ולכן עולה המצב שמכוניות בנות אותו שנתון יזכו לפיצול במחירים, לשמחתם של לקוחות רבים.