משרד התחבורה מתאים את רישיון הרכיבה הישראלי לזה האירופאי החל מחודש יולי הקרוב. המשמעות לכך היא די גדולה ומאפשרת לרוכבים רבים לרכוש כלים שעד כה לא היו במסגרת יכולתם. התקנה החדשה של משרד התחבורה בנוגע לדרגת הרישיון שונתה ומעתה קטגורית הביניים של הדו גלגלי בישראל תהיה מוגבלת לכלים בעלי 47 כוחות סוס במקום 33 כוחות סוס שהיו עד כה. דרגת הרישיון תקרא כמו באירופה A2. 
תקנות חדשות המתאימות לתקן האירופאי
תקנות חדשות המתאימות לתקן האירופאי
לא רק עוד 14 כוחות סוס
על הנייר זהו שינוי קל מאוד בשוק הדו גלגלי בישראל, במקום נתוני בספק של עד 33 כוחות סוס ניתן יהיה לרכב על כלים בעלי 47 כוחות סוס, אך בפועל זוהי בשורה גדולה עוד יותר בענף הדו גלגלי בישראל. עד כה קטגוריית הביניים של הדו גלגלי בישראל הייתה מוגבלת עד 33 כוחות סוס ולכן הכלים שהגיעו לישראל הייתה מוגבלת למדי וגם הדגמים ששווקו היו די בסיסיים ולא כללו יכולות מערכות בטיחות חדישות שיכולות להציל חיים. 
 
התקדמות בשוק הדו גלגלי
אין ספק ששינוי התקנה על ידי משרד התחבורה תביא לישראל שפע של כלים דו גלגליים חזקים, מתקדמים ובטוחים יותר מאלו המשווקים כיום בישראל ויותר ויותר רוכבים יוכלו ליהנות מכלים שונים ומגוונים. כרגע אנחנו לא יודעים לדווח על כלים חדשים שעתידים להגיע לישראל אך זוהי לא תהיה הפתעה אם כבר בתקופה הקרובה ינחתו בישראל כלים חדשים. 
 
האם זה יציל את היבואנים?
ייתכן וזהו התמריץ שהיה נחוץ לשוק הדו גלגלי בישראל על מנת להביא להתחזקות משמעותית ואיכותית של ענף הדו גלגלי בישראל. לא בטוח שנתוני המכירות של יבואני הדו גלגלי ישתפר בין רגע אך כל רפורמה שבאה לקראת הרוכבים בישראל היא מבורכת ועשויה להביא לשינוי חיובי בכלל השוק. 
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר