ענף הדו גלגלי בישראל סובל בשנים האחרונות מנתוני מכירות נמוכים יחסית ביחס למספרי המכירות שהוצגו בעשור הקודם. שנת 2013 הסתיימה בעלייה של חמישה אחוזים ביחס לשנת 2012 בענף הדו גלגלי עם מעט יותר מ 14 אלף כלים שנמכרו בישראל. עלייה במכירות זה עניין מבורך אך עדיין המספרים של 19 אלף כלים שעלו הכביש ב 2008 נראים רחוקים למדי.

שיפור במכירות ב 2013 בדו גלגלי
הפגיעה בדו גלגלי
היחלשות שוק הדו גלגלי בישראל החלה אי שם בשנת 2009 בה נכנסו לתוקפן תקנות חדשות שהתירו לחברות הביטוח לעלות את מחירי הביטוח לדו גלגלי ביותר מ 20 ולעיתים גם ביותר מ 30 אחוזים לרוכב. רוכבים רבים לא יכלו לעמוד בהוצאות הביטוח היקרות והחליטו לנטוש את הדו גלגליים, רבים אחרים אפילו לא נכנסו לענף הדו גלגלי והעדיפו לרכוש מכונית פרטית.
פוטנציאל גבוה לדו גלגלי בישראל
מחירי הביטוח הגבוהים הנחיתו מהלומה גבוה למדי בשוק הדו גלגלי ומאז מספרי המכירות אינם מתרוממים. הפוטנציאל של רכבים דו גלגליים בישראל הוא גבוה מאוד, גוש דן הצפוף והעמוס, המרחק הקטן יחסית בין מקום למקום, התחבורה הציבורית הלא יעילה ומזג האוויר היבש והנוח אמורות להיות הסיבות המובילות לשגשוג גדול מאוד לשוק הדו גלגלי בישראל.

מחירי הביטוח קפצו והנחיתו מהלומה בענף
מכוניות המיני דחקו את הדו גלגלי
הכניסה של חזקה של מכוניות המיני העירוניות לא תרם לשגשוג הדו גלגלי. לפני חמש שנים מכוניות המיני לא היו פופולריות כפי שהן היום, מחירי המכוניות הפרטיות הקטנות נוחים מאוד עבור אנשים רבים בישראל ורבים מהאנשים העדיפו להוציא את כספם על מכונית חדשה וזולה. מכוניות כמו סוזוקי אלטו, יונדאי i10 וכמובן מלכת הקטגוריה קיה פיקנטו מציעות יכולות טובות וגם גודל קומפקטי המתאים לגוש דן הצפוף.