המון יצרניות נמצאות בימים אלו בעיצומו של מירוץ כנגד הזמן כדי להדביק את הפער ולהצליח לייצר בעצמן מערכות נהיגה אוטונומיות דומות לזאת שמציעים במרצדס. עדיין לא תראו כאלה רכבים על הכביש בגלל בעיות רישוי ותקינה במדינות רבות, אך סביר להניח שבשנים הקרובות תוכלו להשען בנחותה בזמן השרכב פשוט ינהג את עצמו. רנו עובדת בימים אלו על מערכת כזאת בשיתוף עם אוניברסיטת UTC  בצרפת. 

בעתיד לא ננהג?
לא בעתיד הקרוב. קשיים רבים של רישוי ותקינה עולים אל מול החברות שמנסות להחדיר רכבים כאלה לשוק . מעבר לבעיתיות, תמיד יהיה צורך בנהג שיוכל להתערב במקרה הצורך. לא היינו רוצים לראות תאונות המוניות בגלל כשלים טכניים במערכות שלא נוסו כמו שצריך. ה-C  קלאס של מרצדס כבר מגיעה עם מערכת כזאת (חצי אוטונומית) שמסוגלת לשמור על קצב נסיעה כמו בבקרת שיוט וגם לבלום את הרכב או לשמור על הנתיב. המערכת מנותקת באופן אוטומטי אם היא מזהה שהנהג לא שם את ידיו על ההגה. 
רנו מציגה מערכת נהיגה אוטומטית
רנו מציגה מערכת נהיגה אוטומטית

יותר מתאים לחו"ל
אצלנו בארץ הקודש נדיר לנהוג זמן ממושך בכביש מהיר . במדינות בהן יש כבישים ארוכים מאוד, המערכת הזאת יכולה לתרום רבות ובאמת להחליף את הנהג לפרקי זמן די ארוכים . היצרניות שמשתתפות ב"מרוץ" לבניית רכב אוטונומי הן: ב.מ.וו , טויוטה\לקסוס, וולוו, פורד , ג'נרל מוטורס ועוד.. 

הניסוי בחיתולים
רנו בונה על קונספט של רכבים שיודעים להוריד את הנהג במקום העבודה ולנסוע לבד כדי לחנות באמצעות אפליקציה. בזמן החנייה הרכב יטען בחשמל ויגיע לאסוף את הנהג עם בטרייה שמספיקה לו לחזור הבייתה. כל שנותר לנו לעשות הוא לחכות.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר