נכון, קונים רכב רק לאחר שראינו אותו לאור יום, אולם זאת לא כל התורה מסיני; יש עוד כל כך הרבה ניואנסים שצריך לתת את הלב עליהם, לפקוח עין ולקחת נשימה עמוקה לפני שדורכים רגל על המציאה. החושים החדים שלנו עשויים להוציא אותנו מעסקה שאולי על הנייר נראית טובה, אולם מתחת לפני השטח יתכן כי לא מגלים לכם את כל האמת. רכישה של דבר מה – ובטח כמו רכב שעולה סכום כסף לא מבוטל – בוודאי מצריכה משנה זהירות.

נראה טוב מבחוץ, אבל מה קורה מתחת למכסה המנוע?
נראה טוב מבחוץ, אבל מה קורה מתחת למכסה המנוע?

רגע לפני ההתקשרות הראשונית
סימנתם מודעות בעיתון, הדפסתם את המודעה מהאינטרנט או שלחתם לעצמכם מייל עם הרכב שבו חשקתם ונראה לכם מעניין לבירור. רגע לפני שאתם מתקשרים, רצוי לערוך טבלה ובה רשומים נתוני הרכב, ובה אפשר להוסיף עוד עמודה אחת, ובה הרושם שקיבלתם מהאיש שהיה בצד השני של הקו. מרוב אנשים שדיברתם איתם, יש סיכוי שלא תזכרו את אותו אחד שעורר בכם חשד מסוים.

יד פרטית – פתרון עם חיסרון
בררתם איזו יד הרכב ואפילו על פי לוחית הרישוי והמספר פניתם למשרד הרישוי לברר אם זו אמת. כשמגיעים אל האדם הפרטי, רצוי שיראה את הרישיון של הרכב – ושם אפשר למצוא את מספר ה"ידיים" שהרכב עבר. במקביל, דרשו את תעודת הזהות של המוכר- והתעקשו לדבר רק עם בעל הרכב, כדי למנוע מצב שבו בעצם עומד מולכם סוחר ברכבים.

הולכים למגרש מכירות מליסינג?
כאן אפשר לומר שיש אבא ואימא לרכב – מי שלוקח אחריות על המנוע ועל הגיר לתקופה ראשונית (שנה – שנתיים), מי שבדק את הרכב רגע לפני שהוציא אותו למגרש ואולי הרכב היה בליסינג תפעולי, כך שהוא טופל בזמן. רכבי ליסינג עולים מעט יותר זול אולם הם אותו שנתון כמו בחנויות, ומפה כבר יש יתרון כלכלי ברכישת הרכב. 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר