גיפון עירוני בעיצוב עוצר נשימה? או ג'יפון עירוני בעיצוב עתידני מוגזם? סיטרואן ורנו מזהות את הצורך ותוקפות בזמן. קהל הנהגים העירוני צמא לחידושים שמשלבים חסכון בדלק עם עיצוב חדש והרגשה של נהיגה "גבוהה". סיטרואן יוצאת עם דגם קונספט בשם "קקטוס". דגם הקונספט מהווה בסיס עבור C4 Cactus שתצא ליצור סדרתי בעוד כ-4 שנים. הקקטוס מציג מרווח גחון דומה למתחרים הנוכחים עם ישיבה גבוהה ומבט מאיים של עיצוב מאוד מעניין.

עיצוב מעניין ואלגנטי
פלטפורמת EMP2 של פיז'ו וסיטרואן
הפלטפורמה החדשה תהווה בסיס עבור המון דגמים שיגיעו בהמשך.הקקטוס תצוייד ב-Hybrid Air. מדובר במערכת חדשנית אשר עושה שימוש במכלי אויר דחוס שאמורים להחליף את הבטריות הכבדות והמסוכנות שמשמשות כיום את
הרכבים ההיברידיים, גם זיהום האויר בתהליך היצור והסילוק של הבטריות היום ימנע. ב
סיטרואן טוענים לנתון מרהיב של 33 קילומטרים לליטר דלק בנסיעה משולבת(!). נתון מרהיב וחסר תקדים בתנאי שהוא אכן מציאותי.

בקרוב בישראל במדבר?
עיצוב שמשלב קווים וסגנונות
העיצוב כאן מעניין מאוד משום שהוא בעצם משלב פרמטרים מרכבים מאוד מאוד ישנים יחד עם חדשנות ושבירת מוסכמות. את כל תצוגת השעונים של הנהג מחליף מסך 7 אינטש' ואת כל קונסולית הלחצנים של הנהג מחליף מסך מגע ובעצם מאפשר שליטה בכל מערכות הרכב ממש כמו בסמארטפון. אפילו את ידית ההילוכים הם החליפו בקונסולית כפתורים מאוד מעניינת.
יוטיוב1
מתאים לישראל?
מתאים מאוד! רכבים שנותנים ערך מוסף עם כזה עיצוב מרשים אמורים להצליח בגדול בארץ בתנאי שהמחיר וצריכת הדלק יהיו שפויים . לפי נתוני היצרן צריכת הדלק אכן מעולה , נחכה לראות מה יהיו המחירים כאן בארץ.