השיטה המוצעת כיום למעוניינים פרטיים להשתמש ברכב לתקופה ארוכה ועדיין לא לשלם על כולו, היא שיטה לליסינג מימוני. על פי השיטה הזו – סכום העסקה כפי שנקבע מחולק לתשלומים (יכול להיות גם משוך על פני עשרות חודשים) וכמספר התשלומים מסמנים את אחוז הריבית המתווספת לתשלום. שיטת הליסינג התפעולי מאפשרת שימוש ברכב גם לתקופה ממושכת, אולם כאן העסקאות הן יחסית קצרות יותר ומתבצעות באמצעות הארגון שבו עובד השוכר. כך חברת הליסינג מעמידה את הרכב לרשותו של הארגון החוכר, ואילו הנהג משתמש בו.

שיטת ליסינג - השיטה המובילה בשוק הרכב כיום
שיטת ליסינג - השיטה המובילה בשוק הרכב כיום

מה מגלם מחיר הליסינג התפעולי?
 ליסינג תפעולי – בניגוד לליסינג מימוני שהמחיר שמשולם עלי מגלם רק את השימוש ברכב ותו לא – מתומחר ביחד עם שירותים ומוצרים שונים שניתנים כולם לנהג כחלק מעסקת החבילה. בין השאר המחיר יכלול ביטוח לרכב, אגרות (רישוי וטסט), שירותים שונים כמו למשל לקיחת הרכב לתיקונים, לשטיפה או לטיפולים תקופתיים ועוד.

האם ניתן "לשבור הסכם"?
מי שנתן את הסכמתו לעסקה מסוימת בחוזה ליסינג אמור להתחייב לכל אורך התקופה, אולם מה קורב כשארגון או חברה מסוימים מבקשים לסיים את החוזה ביניהם בטרם הסתיימה תקופת החכירה? הכול נתון על פי ההסכם שבין הצדדים – יכול להיות שחברת הליסינג תפצה את הארגון בסכום מתואם לתקופה שנותרה, ויכול להיות שישולם קנס על ידי הארגון.

למה שארגון יחכור רכבים?
אם עד לא מזמן ארגונים היו רוכשים רכבים ו"משאילים" אותם לעובדיהם, הלא שכעת הם יכולים לעמוד בתזרים המזומנים ועדיין למצוא פתרון יעיל לעניין צי הרכבים של החברה, ואפילו לחדש אותו במחזוריות תכופה. כמו כן ישנן אפשרויות "לשחק" על פי הגדרת העסקה (מכר או השכרה) בהחזרי המס על העניין.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר