הדור השביעי והנוכחי נחשף בשנת 2010 , 5 שנים אחרי הדור הקודם. הדגם החדש לא מביא איתו בשורות יותר מידי מלהיבות בעניין העיצוב. אומנם מדובר בדור שביעי וחדש אך נראה שבפולקסווגן הסתפקו במתיחת פנים בלבד.מעבר למתיחת הפנים , שיפרו הגרמנים את תצרוכות הדלק של מגוון הדגמים המוצעים בשוק העולמי ושילבו את תיבת ה-DSG הידועה של הקונצרן.

פולקסווגן פאסאט, לא סתם נשארת איתנו כל כך הרבה שנים
מנוע ואבזור
בשוק הישראלי נקבל רק שני דגמי מנוע. הראשון מנוע טורי בטכנולוגית TSI בנפח של 1.8 ליטר, יחידת מנוע שמפיקה 160 כ"ס. הדגם השני הוא דיזל בנפח של 2.0 ליטר מסדרת ה-BlueMotion החסכונית אשר מפיק 140 כ"ס.
צ'מפיון מוטורס אומנם מציעה רק שני דגמים אך לא מאכזבת באבזור, הפאסאט החדשה מגיעה עם שלל שידרוגים ואבזורים מפנקים שרובם לא ממש שימושיים למדינתנו הקטנה. הפאסאט מגיעה ב-4 דרגות אבזור שונות.
בטיחות ונוחות
ה
פאסאט, כמו תמיד מגיעה עם שלל אמצעי בטיחות מתקדמים ומערכות עזר למצבי חרום בנהיגה כמו – EBD, ESP, EBA , ASR , ABS ועוד. הפאסאט מקבלת חמישה כוכבי בטיחות במבחן הEURO NCAP הידוע ומצטיינת בעיקר בשמירה על נוסעים בוגרים. בתחום הילדים הפאסאט מקבלת 77% שזה ציון ראוי לשבח. יש לציין שסקודה סופרב עקפה את הפאסאט במבחני הריסוק, שניהם קיבלו חמישה כוכבים אך הסופרב עקפה את הפאסאט בחלק מהבדיקות.

אלגנטית ומעוררת השראה
מחירים ומכירות
הפאסאט מוצעת החל מ-200,253 כולל אגרת רישוי לגרסת הבנזין והחל מ-227,188 לגרסת הדיזל. כדי לקבל צבע מטאלי תשלמו 4000 ש"ח נוספים ועבור חבילת האבזור Premium תשלמו כ-30,000. חבילת האבזור אכן מציעה לא מעט שדרוגים ופינוקים אך ספק אם מצדיקה את המחיר.